خبرهای داغ:
بیانیه بسیج دانشجویی شهید «رضایی نژاد» استان همدان:
دفتر بسیج دانشجویی شهید «رضایی نژاد» استان همدان در بیانیه‌ای ضمن محکومیت تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی که مصداق خود تحریمی بوده با ابراز نگرانی و هشدار نسبت به مخاطرات این لوایح اعلام کرد: از شورای نگهبان قانون اساسی انتظار داریم با بررسی موشکافانه و رد این لایحه استعماری همانند گذشته مواضع انقلابی خود را تکرار کند و پاسدار استقلال کشور باشد.
کد خبر: ۹۰۶۹۶۲۴
|
۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷

شورای نگهبان در خصوص FATF انقلابی عمل کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دفتر بسیج دانشجویی شهید «رضایی نژاد» استان همدان در بیانیه‌ای ضمن محکومیت تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی که مصداق خود تحریمی بوده با ابراز نگرانی و هشدار نسبت به مخاطرات این لوایح اعلام کرد: از شورای نگهبان قانون اساسی انتظار داریم با بررسی موشکافانه و رد این لایحه استعماری همانند گذشته مواضع انقلابی خود را تکرار کند و پاسدار استقلال کشور باشد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا"

"و خداوند هیچ گاه برای کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلّط باز نخواهد نمود." آیه 141 سوره نساء

((این معاهدات ابتدا در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آنها پخت و پز می‌شود و سپس با پیوستن دولت‌های همسو یا دنباله‌رو یا مرعوب، شکلِ به ظاهر بین‌المللی می‌گیرد به‌گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران، آنها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار می‌دهند که مثلاً ۱۵۰ کشور پذیرفته اند شما چطور آن را رد می‌کنید؟ همانگونه که درباره «برخی کنوانسیون‌های بین‌المللیِ اخیراً مطرح شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند. البته ممکن است برخی مفاد معاهدات بین المللی خوب باشد اما هیچ ضرورتی ندارد با استناد به این مفاد به کنوانسیونهایی بپیوندیم که از عمق اهداف آنها آگاه نیستیم یا می‌دانیم که مشکلاتی دارند.  )) مقام معظم رهبری۳۰ /۳ /۱۳۹7 در دیدار با نمایندگان مجلس دهم

انقلاب اسلامی امروز در آستانه‌ چهل سالگی خود، با روش‌های جدیدی از مقابله‌ مستکبران عالم با خود مواجه است، که در عبارت «استعمار فرانو» متجلی می‌گردد. این طرز مواجهه‌ جدید دشمن با انقلاب، حساسیت بیش از پیش دستگاه‌های نظارتی را می‌طلبد، که شورای نگهبان به عنوان حراست کننده از اسلامیت نظام و تطبیق قوانین با شرع مقدس و قانون اساسی کشور در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه 15 مهر ماه و در جریان بررسی یکی از لوایح چهارگانه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) ، با اکثریت آرائ الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) را تصویب کردند.

معنای این مصوبه شرم‌آور که باید آن را «کاپیتولاسیون مدرن» نامید، آن است که بهارستان نشینان با آرای خود به سلطه‌پذیری و خود تحریمی رأی «آری» دادند. به بیان دیگر در کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم با چه کسی قرار است مقابله شود؟ و یا تروریسم به چه افراد و نهادهایی اطلاق می شود؟

همانگونه که در واقعیت هویداست شخصیت های حقیقی و حقوقی و همچنین دستگاه های حاکمیتی و دولتی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، وزرات دفاع ، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی و ... که جزء لیست تحریمی قطعنامه2231(SDN) هستند ، درلیست سیاه CFT قرار داشته که هیچ کشوری حق ارائه خدمات به آنها را ندارد و این دقیقا پذیرش تروریستی بودن این سازمانها و نهادها از سوی جمهوری اسلامی و قبول عدم ارائه خدمات به آنهاست.

مصوبه روز یکشنبه 15 مهر مجلس را از هر زوایه ای که بنگریم با هیچ منطق و استدلالی نمی توان به توجیه آن پرداخت. از طرفی بدنه اصلی FATF از 35 کشور و دو سازمان تشکیل شده که اکثر آنهاکشورهای توسعه یافته هستند. اعضای اصلی غیرکشوری کمیسیون اروپا و  شورای همکاری خلیج فارس هستند. علاوه بر اعضای اصلی حدود 40 عضو ناظر هم در FATF عضو هستند که از جمله آنها می‌توان از بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و اینترپل و ... نام برد.

در میان کشورهایی که به عنوان ناظر عضویت دارند، اسرائیل و عربستان برای جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت ویژه‌ای هستند.این اهمیت آنجا دوچندان می‌شود که این دو کشور تا پایان 2018 عضو اصلی می‌شوند. عربستان سعودی کشوری که امپراطوری شیطانی، لکه ننگی برای اسلام و جایگاه ظالم است، و در قضیه اخیر روزنامه‌نگار منتقد سعودی «جمال خاشقچی» آن جنایت را به بار آورد و در سکوت مرگبار رسانه‌های غربی همچنان مشغول جنایت به مردم بی گناه یمن است. از طرفی کشوری به عنوان ناظر دیگر است که اساس تشکیل این رژیم منفور و کودک‌کش(اسرائیل) از اساس باطل و منحل است.

مجلس شورای اسلامی که نمایندگان آن به نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و مبانی نظام سوگند یاد می‌کنند اگر خلاف این سوگند عمل نمایند حضورشان چه از لحاظ شرعی وچه از لحاظ قاونی دارای اشکال است.

ما معتقدیم نسخه شفابخش برای رهایی از وضع نامطلوب اقتصادی موجود عمل به سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی و باز گذاشتن میدان برای مدیران و جوانان و اعتقاد راسخ  به رشد درون‌زا بر مبنای هویت انقلاب اسلامی است.

دفتر بسیج دانشجویی شهید «رضایی نژاد» استان همدان ضمن ابراز تاسف از این مصوبه و محکومیت آن که مصداق خود تحریمی بوده و دست درازی اجانب و بیگانگان در اقتصاد کشور را به رسمیت شناخته است اعلام می دارد  شاید با کمی چاشنی خوش باوری بتوان این مصوبه را ناشی از قصور وغفلت نمایندگان مجلس دانست اما بر این حقیقت اصرار داریم که اگر چنین است نمایندگان مجلس تا دیر نشده آستین‌های همت را بالا زده و تدبیری برای زدودن این لکه ننگین از دامان عملکردشان داشته باشند.

در پایان بار دیگر با ابراز نگرانی و هشدار نسبت به مخاطرات این لوایح از شورای نگهبان قانون اساسی انتظار داریم با بررسی موشکافانه و رد این لایحه استعماری همانند گذشته مواضع انقلابی خود را تکرار کند و پاسدار استقلال کشور باشد.

والسلام علی من اتبع المهدی

دفتر بسیج دانشجویی شهید رضایی نژاد استان همدان

انتهای پیام/

ارسال نظرات