امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اربعین به نماد جهانی اتحاد تبدیل‌شده است، گفت: علت دشمنی استکبار با حماسه راهپیمایی اربعین نیز از همین‌جا ناشی می‌شود که نمی‌خواهند قدرت امت‌های اسلامی را ببینند.
کد خبر: ۹۰۶۹۵۹۵
|
۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه هر چه از شهادت سالار شهیدان و راهپیمایی اربعین می‌گذرد این حماسه ابعاد مختلف جهانی و معنوی بیشتری پیدا می‌کند، ابراز داشت: حماسه عاشورا دارای ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی است که مهم‌ترین پیام راه‌پیمایی اربعین مبارزه با ظلم و زیر بار ذلت نرفتن محسوب می‌شود.
وی بابیان اینکه در راهپیمای اربعین ابعاد معنوی و معارف خداشناسی و انسان‌شناسی تقویت می‌شود، افزود: باید از این جریان و فرصت امروز برای تمدن سازی زمان عصر حداکثر استفاده را کرد.
امام‌جمعه شاهرود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بابیان اینکه امروز دشمن خود را وارد جنگ سخت نمی‌کند، ابراز داشت: استکبار می‌داند که جنگ و قدرت سخت دیگر کارایی ندارد بنابراین از طریق قدرت نرم و زیر سؤال بردن راهپیمایی اربعین می‌کوشد تا با ایجاد تفرقه بین دو ملت به اهداف شوم خود دست پیدا کند.
امینی بابیان اینکه حادثه بزرگی که انواع قومیت‌ها و تنوع زبانی را به مدت ۱۰ روز گردهم جمع می‌کند به نماد جهانی اتحاد تبدیل‌شده است، تصریح کرد: علت دشمنی استکبار با حماسه راهپیمایی اربعین نیز از همین‌جا ناشی می‌شود که نمی‌خواهند قدرت امت‌های اسلامی را ببینند.
وی بابیان اینکه با عشق و دلدادگی در راهپیمایی اربعین حضور پیدا می‌کنیم، افزود: این حماسه عظیم از بعد فرهنگی و اجتماعی نیز دارای اهمیت است، حزب‌های بزرگ باید هزینه‌های بسیاری را صرف کنند تا جمعیتی جمع شود اما در اربعین مردم خودشان با عشق هزینه کرده و سختی‌ها را می‌پذیرند.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه اربعین به نماد قدرت امت‌های اسلامی و سامان گرفتن بسیاری از مسائل در منطقه تبدیل‌شده است، ابراز داشت: دولت عراق در اربعین تنها آب‌رسانی و امنیت را تأمین می‌کند و بقیه موارد را خود مردم انجام می‌دهند و این بعد اجتماعی است که باید به آن توجه کرد.
امینی به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان اشاره کرد و افزود: دشمنان به دنبال کشف استعدادهای جوان و شکار آن‌ها برای مصادیق و اهداف خودش است بنابراین نخبگان نباید از مسئولیت‌هایی که نسبت به اقتصاد، مردم و کشور دارند غفلت کنند، علم باید در خدمت بشر قرار گیرد بنابراین این افراد باید برای رفع گره از مشکلات کوشا باشند.
وی بابیان اینکه دشمن به دنبال القای بحران و ناامیدی در جامعه است، افزود: رهبر معظم انقلاب سند الگوی ایرانی-اسلامی را برای پنجاه سال آینده کشور تبیین فرمودند و این نقطه امیدی برای خنثی‌سازی دسیسه‌های دشمنان است، معظم له از همه اندیشمندان خواستند تا درباره این سند نظر دهند.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه حادثه تروریستی میر جاوه بار دیگر کینه دشمنان را آشکار کرد، ابراز داشت: دشمنان در رأس آن‌ها آمریکا از جنگ روبرو می‌ترسند بنابراین برای آنکه از غافله عقب نمانند هراز چند گاهی دست به این‌گونه اقدامات می‌زنند که باید بدانند امنیت خط قرمز ما است و اجازه نمی‌دهیم احدی به آن تجاوز کند و باید دولت‌های همسایه شر این دشمنان را از منطقه کوتاه کنند.
امینی به قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستان در کنسولگری این کشور در ترکیه نیز اشاره کرد و افزود: کنسولگری‌ها باید مکانی امن برای مراجعه همه افراد باشد، در هرکجای دنیا هنگامی فردی کشته می‌شود همه به آن واکنش نشان می‌دهند اما چرا در این مورد سازمان ملل و شورای امینت سکوت کرده‌اند.
وی اضافه کرد: اینکه سران استکبار با لبخند وارد ترکیه و عربستان می‌شوند تنها نشان می‌دهد که اعمال تروریستی برای اهداف خودشان توجه شده است و این درسی که دنیا باید از آن عبرت گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها