مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با اعلام اینکه طرح بسیج همگام با کشاورز با حضور ۳۰۰ مهندس کشاورزی در گیلان اجرا شد گفت: ۶ هزار هکتار از اراضی برنج گیلان در این طرح شرکت کردند.
کد خبر: ۹۰۶۹۴۵۵
|
۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیبج از رشت، غلامرضا ملک‌علی‌پور صبح امروز در مراسم شکرانه برداشت برنج و اختتامیه طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در رشت اظهار داشت: طرح ملی بسیج همگام با کشاورز با حضور 300 مهندس کشاورزی در گیلان اجرا شد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان با بیان اینکه در راستای اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورز میز تخصصی برنج در گیلان تشکیل شد عنوان داشت: این طرح در سه مرحله اقناع‌سازی، همگام‌سازی و همراه‌سازی اجرا شد.

ملک‌علی‌پور با اعلام اینکه طرح‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در حوزه کشاورزی استان گیلان تاثیرگذار است عنوان داشت: بیش از 6 هزار هکتار از اراضی برنج گیلان در طرح بسیج همگام با کشاورز شرکت کردند.

وی با اعلام اینکه کشاورزانی که به توصیه مهندسان کشاورزی عمل کرده و آزمون خاک هم انجام دادند با 14.7 درصد افزایش تولید برنج مواجه بودند گفت: کشاورزانی که آزمون خاک انجام نداده و به توصیه مهندسان کشاورزی عمل نکردند با 1.1 کاهش تولید برنج مواجه شدند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه 50 درصد از کشاورزان گیلانی که بین 50 تا 70 درصد از توصیه کودی مهندسان کشاورزی را انجام دادند با 7.1 درصد افزایش تولید محصول مواجه شدند گفت: 65 درصد از کشاورزان گیلانی قبل از بارندگی محصول خود را برداشت کردند.

ملک‌علی‌پور استقرار مهندس در شالیکوبی‌‌ها به مدت 4 سال را بخشی از برنامه‌های جدید میز برنج استان گیلان دانست و تصریح کرد: تمام کشاورزان شهرستان‌‌های گیلان از سال آینده طی قراردادی با یک دانشگاه در ارتباط هستند تا کشت برنج به‌صورت علمی انجام شود.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات