فرماندار مراغه خبر داد

برگزاری جشنواره سیب و خشکبار در مراغه

فرماندار مراغه در نشست هماهنگی برگزاریجشنواره سیب این شهرستان، با اشاره به برگزاری جشنواره سیب و خشکبار به میزبانی این شهرستان گفت: برگزاری این جشنواره با حضور تجار و سرمایه گذاران کشاورزی منطقه را توسعه می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۶۹۴۳۶
|
۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حمید شکری گفت: باتوجه به ظرفیت بالای این شهرستان در بخش کشاورزی، برپایی نمایشگاه و همایش‌های کشوری و استانی نقش مهمی در معرفی این ظرفیت‌ها و رونق اقتصادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: مراغه به عنوان قطب تولید سیب شمالغرب کشور در قطب تولید خشکبار منطقه نیز زمینه مساعدی برای سرمایه گذاری و توسعه و ایجاد اشتغال دارد.

شکری از برگزاری این جشنواره در پاییز امسال خبرداد و اضافه کرد: دستگاه‌های متولی برگزاری تا یک ماه آینده زمینه لازم برای برگزاری این رویداد کشوری را فراهم کنند.

 مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم معرفی پتانسیل‌های بخش کشاورزی این شهرستان گفت: هم اکنون این شهرستان قطب تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در استان است.

نریمانی افزود: برپایی نمایشگاه و جشنواره‌های متعدد در این شهرستان علاوه بر ایجاد زمینه برای حضور سرمایه گذران و خریداران این محصولات، می‌تواند زمینه ساز معرفی و برندسازی این تولیدات در کشور شود.

 رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مراغه نیز از برگزاری جشنواره سیب و خشکبار مراغه با حضور تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خبرداد.

باستانی افزود: حضور فعال شرکت‌های سرمایه گذار و تولیدکنندگان در این جشنواره و نمایشگاه آن نوید دهنده رونق و توسعه اقتصادی شهرستان در بخش کشاورزی است.

وی اضافه کرد: این جشنواره اوایل آذرماه امسال در محل دایمی نمایشگاه شهرستان برگزار خواهد شد و اتحادیه‌های تولیدکنندگان سیب، خشکبار، سردخانه داران، تعاون روستایی، جهاد کشاورزی و مرکز حمایت از سرمایه گذاری به عنوان کمیته اجرایی حضور خواهند داشت.
مراغه قطب تولید محصولات باغی در آذربایجان شرقی بوده و ۲۵ درصد میوه استان در این شهرستان تولید می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار