خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی:

شهروندان پس از دریافت خرید اینترنتی وجه آن را پرداخت کنند

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: شهروندان باید در پرداخت قبض و خرید شارژ حتما از سایت های معتبر و ثبت شده استفاده کنند.
کد خبر: ۹۰۶۹۲۸۰
|
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶

 اکبر نصرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اظهار کرد: اخیرا بعضی از شهروندان از کانال‌ها، گروه‌ها و یا صفحات شبکه‌های اجتماعی اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن های موبایلی بر روی گوشی هوشمند خود می کنند.

وی افزود: بر اساس پرونده های موجود پلیس افرادی اقدام به برنامه نویسی و تهیه ربات های مخرب و یا اپلیکیشن های جعلی تحت عناوین مختلف از جمله دوست یاب، فیلترشکن، پرداخت بانکی، پرداخت قبوض و خرید شارژ کرده به نحوی که پس از نصب برنامه به منظور فعال سازی و کارکرد صحیح، اپلیکیشن مورد نظر از کاربر درخواست واریز مبلغ اندکی و ارجاع به صفحه جعلی بانکی موسوم به فیشینگ را می کند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی بیان کرد: در این مرحله تمامی اطلاعات بانکی وارد شده توسط کاربر شامل شماره کارت، رمز دوم و شماره cvv2 توسط کلاهبردار و هکر دریافت شده و سپس اطلاعات مورد نظر مورد سوء استفاده و برداشت بانکی از حساب شهروندان صورت می شود.

وی گفت: بنابراین شهروندان در پرداخت قبض و خرید شارژ حتما از سایت های معتبر و ثبت شده استفاده کرده و همچنین شهروندان در هنگام خرید اینترنتی ابتدا کالای خود را دریافت و سپس اقدام به پرداخت وجه به صورت حضوری و مستقیم کنند.

نصرتی تاکید کرد: شهروندان باید از دانلود چنین نرم افزارهایی که منجر به سرقت اطلاعات شخصی و برداشت از حساب شهروندان می شود خودداری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات