مراسم غباروبی و سوگواری شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام هفتم صفر درامامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزارشد.
کد خبر: ۹۰۶۹۲۴۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم پس از اقامه نماز مغرب وعشاء حجت الاسلام مردانی به روایت هفتم صفر شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی اشاره کرد و این ماتم جانسور را شیفتگان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام تسلیت گفت.

وی ادامه داد: حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام پس از شهادت پدر بزرگوارش به امامت رسید و به اداره امور مسلمین پرداخت.

حجت الاسلام مردانی افزود:حضرت امام حسن علیه السّلام در نیمه ماه مبارک رمضان سال سوّم هجرت و یا سال دوّم هجرت دیده به جهان گشود.

وی به فضایل آن امام همام اشاره کرد و ادامه داد:شیخ صدوق از حضرت امام جعفرصادق علیه السّلام روایت کرده که فرمود:پدرم ازپدرخودخبردادکه حضرت امام حسن علیه السّلام در زمان خودازهمه مردمان عبادت و زهدش بیشتر بود وافضل مردم بود و هرگاه سفرحج مى کردپیاده مى رفت وگاهى با پاى برهنه راه مى پیمود و هرگاه یاد مرگ و قبر و بعث و نشور و گذشتن بر صراط مى کرد گریه مى کرد.

حجت الاسلام مردانی به روایت دیگری از حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام اشاره کردوگفت:حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام بیست و پنج مرتبه پیاده به حجّ رفتند و دو مرتبه و به روایتى سه مرتبه اموالش را به فقراء داد.

در ادامه این مراسم آیین غبار روبی و عطراقشانی مرقد مطهر امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما شهرکرد با حضور عزاداران حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام برگزار شد.

ارسال نظرات