در سه سطح حفظ، قرائت و درک مفاهیم.

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌ کارکنان سپاه

مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده پاسداران سپاه بیت المقدس در سه سطح حفظ، درک مفاهیم و قرائت قران کریم در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۹۲۰۰
|
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، " علی شکری " مسئول مرکز فرهنگی خانواده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد: سابقات استانی قرآن کریم ویژه خانواده‌های کارکنان سپاه استان پیش از ظهر امروز در حسینیه شهرک شهید کاظمی سنندج برگزار شد.


وی افزود: در این مسابقات که به همت مرکز فرهنگی خانواده سپاه بیت المقدس برگزار شد، ۵۰ نفر از همسران و فرزندان کارکنان سپاه استان در سه سطح حفظ، درک مفاهیم و قرائت قران کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند.


شکری اعلام کرد: رشته حفظ قرآن کریم این مسابقات شامل حفظ ۵ جزء به بالا می‌باشد که با داوری اساتید قرآنی مطرح هم اکنون در حال برگزاری است.


مسئول مرکز فرهنگی خانواده پاسداران سپاه بیت المقدس خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، نشر، ترویج و گسترش فرهنگ و معرفت قرآنی و همچنین آشنایی و انس هرچه بیشتر خانواده محترم پاسداران با قرآن کریم می‌باشد.


قرآن دلیل جاودانگی اسلام است


در ادامه حجت الاسلام علیرضا باباشاهی نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد: من در میان شما دو شیء گران‌بها باقی می‌گذارم که یکی بزرگ‌تر از دیگری است، کتاب خدا و عترتم که همان اهل بیت (ع) است. پس بنگرید که چگونه با آن دو رفتار می‌کنید که آن دو از هم جدا نمی‌شوند تا آنکه در کنار حوض بر من وارد شوند». با توجه به این حدیث متواتر، قرآن ثقل اکبر است و جلسه امروز در این مکان مقدس پیرامون این امانت گرانب‌های پیغمبر اسلام (ص) است.


مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه بیت المقدس با بیان اینکه قرآن دلیل جاودانگی اسلام است ابراز داشت: تمام معجزات پیامبران قبل از رسول مکرم اسلام، همگی به نحوی دچار تحریف شده اند و تنها قرآن به عنوان معجزه پیامبر اسلام (ص) از خطر تحریف در امان مانده است و این در امان ماندن به این دلیل است که اسلام آخرین دین آسمانی است و باید معجزه آخرین دین آسمانی غیر قابل تحریف باشد.



وی با اشاره به محتوای قرآن کریم گفت: قرآن همان چیزی است که انسان تا روز قیامت به آن احتیاج دارد و این نشان دهنده آن است که تا زمانی که زندگی بر روی کره زمین جریان دارد، قرآن کریم می‌تواند انسان‌ها را هدایت نماید.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار