دانشجویان تشکل های انقلابی دانشگاه های شهرستان شاهرود در بیانیه بر دقت شورای نگهبان در اجرای وظایف اسلامی و ملی خود تاکید کردند.
کد خبر: ۹۰۶۹۱۸۷
|
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های شهرستان شاهرود در بیانیه‌ای با اشاره به تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی خواستار دقت نظر شورای نگهبان در این زمینه شدند.
متن بیانیه به شرح ذیل است:
وَلَن تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم ۗ. قُل إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدىٰ ۗ. وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذی جاءَکَ مِنَ العِلمِ ۙما لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِیٍّ وَلا نَصیرٍ سوره مبارکه البقرة آیه ۱۲۰
در شرایطی که دولت و مجلس و حامیان تنش زدایی با وجود تمام هشدار‌هایی که داده شد FATF را تنها راه حل مشکلات اقتصادی، بانکی و ارزی معرفی کردند. محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه) اعلام میکند: نه من، نه رئیس جمهور نمیتوانیم تضمین بدهیم که این لوایح مشکلات ما را حل کنند. این که فکر کنیم با تصویب این لوایح همه مشکلات ما حل میشود، تصور اشتباهی است، اما یکی از بهانه‌های مهم از آن‌ها گرفته میشود.
حال لازم است خدمت جناب وزیر و نمایندگان محترم مجلس عرض کنیم که از کجا معلوم بعد از اجرای همه استاندارد‌های FATF آمریکا چیز دیگری را بهانه نمیکند؟!
مثلا چه تضمینی وجود دارد که صنعت موشکی یا حقوق بشر را بهانه و دست آویز قرار ندهد؟!
قانون اساسی چطور؟!
آیا در همه این‌ها قرار است منابع قدرت و اقتدار یک ملت به آمریکا بخشیده شود تا بهانه نگیرند و عصبانی نشوند؟ و حال آنکه بنا به فرمود: ه قرآن مجید که میفرماید: «یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمیشوند، تا آنکه از ملت آنان پیروی کنی»، بهانه‌های آمریکا و غرب هیچگاه تمامی ندارد تا آنجا که ملتی را که با نثار جان و مال خویش، کشور خویش را از خوار مذلت و وابستگی درآورد، و ۴۰ سال در مقابل همه زیاده طلبی‌های آمریکا و غرب ایستاده است، دوباره با بی تدبیری عد‌های که خویش را وکیل ملت میدانند به شکل گستردهتری به دام مذلت بکشاند.
بعد از آن که تمام بهانه‌ها تمام شد و کشور آلت دست بیگانگان قرار گرفت میتوان از اقتدار و استقلال سخن گفت؟!
جا دارد از نمایندگان مجلس پرسید، که شما که از شفافیت آراء خویش برای ملت ایران که وکلاء شمایند، نگران و از آن استنکاف میورزید و حال آنکه در هر عرفی، حق معقول و مشروع هر موکلی است که از فعالیت وکیل خویش درباره خود آگاه باشد، چگونه با رای خویش به معاهده ننگین FATF به درخواست شفافیت مالی دشمنان ملت، پاسخ مثبت داده و حاضر شدید تا تراکنش‌های مالی یکایک ایرانیان در اختیار اجانبی قرار گیرد که چهل سال دشمنی خویش با کیان این مرز و بوم را به اثبات رساندند.
از این رو از نمایندگان مردم انتظار میرفت به جای این که کشور را تبدیل به اهرمی در خدمت صاحبان زر و زور نمایند به فکر قانونگذاری در جهت رفع مشکلات معیشت مردم و مستضعفان باشند، که هر روز با نابسامانی اقتصادی که به دلیل بی تدبیری برخی از مسئولین، سبب ناامیدی آنان را نشوند. چرا که تکیه بر قول بد عهدان چیزی جز خسارت محض نیست.
دغدغه مبارزه با پولشویی و تروریست را هم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری از طریق وضع قوانین ملی و بومی پیگیری کنند که استناد به مفاد کنوانسیون‌هایی که با استقلال کشور در تناقض است؛ و این قوانین ایجاد شفافیت، ابتدا در کابینه دولت و نمایندگان مجلس اجرا شود.
حال پس از تصویب لایحه CFT در مجلس و بی توجهی بهارستانی‌ها به مسائلی که گفته شد، تمام چشم‌ها به تصمیم شورای نگهبان دوخته شده تا بر اساس وظایفشان یعنی ایستادگی قاطع در مواضع اسلام و عدم انفعال از هیچ قدرتی، حافظ حقوق ملت باشند.
از شورای نگهبان میخواهیم و توصیه میکنیم چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آینده که در کمال دقت و قدرت وظایف اسلامی و ملی خود را ایفا و تحت تاثیر هیچ قدرتی واقع نشوند. (صحیفه امام/ج ۲۱/ص ۴۲۱)
وَلَن یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا
والسلام علی من اتّبع الهدی
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شاهرود
هیات دانشجویی فاطمیون دانشگاه صنعتی شاهرود
هیات دانشجویی عشاق المهدی دانشگاه آزاد شاهرود
جنبش عدالت خواه قسط دانشگاه صنعتی شاهرود
کانون مهدویت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
کانون امام علی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
کانون ریحانه الرسول دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
کانون ذاکران اهل بیت دانشگاه آزاد شاهرود
ارسال نظرات
پر بیننده ها