رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان:

بین‌المللی شدن یکی از رویکردهای دانشگاه علمی و کاربردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۱۸مرکز فعال دانشگاه علمی و کاربردی در زنجان مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۰۶۹۱۳۸
|
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ حسن طغرانگار با بیان اینکه توسعه جوامع بدون دانش امکان پذیر نیست  اظهار داشت: اسامی دانشگاه ها در تربیت نیروی انسانی دانش‌آموخته بی بدیل است.

وی بین‌المللی شدن را یکی از رویکردهای دانشگاه علمی و کاربردی است، تصریح کرد: دانشگاه به طور معمول دو بال نظری و مهارتی را دارد .

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش‌های نظری و آموزش های مهارتی و کاربردی از بال های این دانشگاه محسوب می شوند خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی متولی آموزش‌های مهارتی است.

طغرانگار برخی از مراکز دانشگاهی را که از لحاظ مالی مشکلاتی داشتند شایعه ای مبنی بر تعطیلی دانشگاه جامع علمی و کاربردی اعلام نمود و افزود: دلیل بر این نیست که ظرفیت ها بر اثر تعطیلی مراکز دولتی از بین برود و بر این اساس این مراکز در استان به هشت مرکز با ظرفیت دو برابری مبتنی بر کیفی گرایی سوق داده می شوند.

وی  از پرونده‌های‌ یک هزار مدرس دانشگاه که صلاحیت‌های حرفه‌ای این افراد مورد ارزیابی قرار گرفته است خبر داد و تصریح کرد: با انجام این ارزیابی تعدادی از اساتید و پرونده‌ها کنار گذاشته شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان با بیان اینکه با  بین‌المللی شدن یکی از رویکردهای این دانشگاه و با آگاهی سایر کشورها و ظرفیت ما میتوانیم در بحث سرمایه‌گذاری نیز رشد داشته باشیم اعلام کرد: بدون ارتباط با سایر کشورها نمی توانیم دانش خود را توسعه دهیم .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اساس دانشگاه توسعه کیفیت است تصریح کرد: دولت باید به وظایف حاکمیتی خود بپردازد با این وجود که وقتی آموزش عالی متولی دارد چه لزومی دارد دیگر نهاد ها بخواهند دخالت نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار