در همایش دختران عاشورایی بیان شد.

تربیت حسینی(ع) واقعه عاشورا می آفریند

حجت الاسلام کریم پور همایش دختران عاشورایی و در جمع مادرانشان گفت: تربیت حسینی علیه السلام واقعه عاشورا می آفریند.
کد خبر: ۹۰۶۸۹۸۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری ؛حجت الاسلام سید مهران کریم پور با اشاره به وقایع روز عاشورا و به اسارت رفتن اهل بیت امام حسین علیه السلام گفت: بعد از واقعه عاشورا که آن بی احترامی عظما به آل الله شد و زن و فرزندان امام معصوم  را به اسارت بردند و  در شام بود که حضرت زینب (سلام الله علیها) ، حضرت امام سجاد (علیه السلام) و حضرت رقیه (سلام الله علیها) یزیدیان را رسوا کردند.

کریم پور ادامه داد:حرکت و رفتارهای  خانواده امام در حین و پس از اسارت،نشانه تربیت اسلام ناب محمدی(صلوات الله علیه وآله وسلم) بود.

کارشناس مسایل فرهنگی ادامه داد: تربیت شدگان مکتب اسلام ناب در سخت ترین شرایط زندگی که هرکس توان مقابله با آن را ندارد،مقاوم ایستاده و بر وظایف شرعی خود به خوبی عمل می کنند.

وی افزود: متاسفانه امروزه بعضی از خانواده های اسلامی از تربیت اسلامی فاصله گرفتند و در حال آموزش تربیت غرب به فرزندان هستند و آن را نمادی از فرهنگ و پیشرفت می دانند، در صورتی که خود غربی ها به این نتیجه رسیدند که فرهنگ حاکم بر زندگی آنها باعث ایجاد بسیاری از بزهکاری ها و جنایات شده وسعی دارند روش تربیتی خود را تغییر دهند و اسلام اولین گزینه آنهاست.

مرثیه خوانی و اجرای تعزیه از دیگر برنامه های این همایش بود.

ارسال نظرات