خبرهای داغ:
یک مسؤل حوزه سلامت درباره اختلال و اشتباه در اعلام ظرفیت رشته‌های پزشکی در نتایج کنکور ۹۷ توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۶۸۸۹۸
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر حمید اکبری در خصوص ناهماهنگی، اختلال و اشتباه در اعلام ظرفیت رشته‌های پزشکی توسط دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متاسفانه برخی داوطلبان به اشتباه از سوی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان پذیرفته شده اعلام و ثبت نام شدند درحالیکه ظرفیت پذیرش دانشجویان در رشته‌های علوم پزشکی هر سال، قبل از ثبت نام کنکور مشخص می‌شود و امکان تغییر در ظرفیت‌ها پس از برگزاری آزمون، وجود ندارد.

وی اظهار کرد: متاسفانه این ناهماهنگی ایجاد شده، ناشی از عدم دقت و اشتباه محاسباتی دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز سنجش این دانشگاه است و هیچ ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد چون در مورد ظرفیت‌ها، توافق بین دانشگاه آزاد اسلامی و شورای گسترش وزارت بهداشت انجام می‌شود بنابراین انتظار داریم که این دانشگاه به درخواست داوطلبان، عادلانه رسیدگی کند.

اکبری عنوان کرد: هر سال ظرفیت پذیرش با حداکثر ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود و باید در سقف این ظرفیت، پذیرش انجام شود و اشتباه این دانشگاه در ثبت نام و اخذ شهریه از برخی داوطلبان، هیچ ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد اما حق پیگیری این افراد برای رسیدگی عادلانه به تقاضای این داوطلبان، برای آنها محفوظ است.

به گزارش وبدا- قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: انتظار است دانشگاه آزاد اسلامی در قالب ظرفیت مورد توافق با وزارت بهداشت نسبت به بررسی اعتراضات ناشی از اشتباهات آن دانشگاه در پذیرش افراد و اصلاح روند پذیرش داوطلبان اقدام کند.

بر اساس این گزارش، در فرآیند اعلام نتایج آزمون کنکور 97 رشته‌های علوم پزشکی ناهماهنگی‌ها و اختلالات و به تبع آن ابهاماتی پیش آمد در این اختلالات متأسفانه پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی بسیار بیشتر از ظرفیت‌های اعلام شده به دانشگاه آزاد بوده است.

منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها