نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: جوانان جای مدیران خسته را بگیرند.
کد خبر: ۹۰۶۸۸۸۸
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله علم‌الهدی در همایش «عاشورایی می‌مانیم» که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، اجتماع دانشجویان را جمع نورانی و پر فضیلت توصیف و اظهار کرد: برای عاشورایی ماندن، باید عاشورایی بشویم و عاشورایی شدن، آسان نیست.

وی با بیان این‌که ابتدا باید خاصیت عاشورایی شدن را مشخص کنیم، ادامه داد: «عاشورا»، عنوان انقلاب و حرکت عظیم در رهبری سه امام معصوم است، زمینه‌ساز این انقلاب وجود مقدس امام مجتبی (علیه‌السلام) بودند، مدیریت اجرایی قیام را سیدالشهدا (علیه‌السلام) انجام دادند و رهبری نهادینه‌سازی انقلاب را وجود مقدس امام چهارم دارا بودند، این ماهیت عاشورا است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: «عاشورایی» یعنی انقلابی و عاشورایی بودن یعنی انقلابی بودن، ابتدا باید انقلابی شویم و بعد به‌عنوان یک انقلابی، در شکل عاشورایی باقی بمانیم.

وی با بیان این‌که ماهیت حرکت سیدالشهدا از ابتدا برای افراد روشن نبود، گفت: دو نگاه و پندار در فکر‌ها و اندیشه‌ها نفوذ داشت که در حقیقت، هر دو پندار غلط بود، اما یک پندار با چهره قدسی و یک پندار با چهره مادی مطرح‌شده بود؛ عده‌ای از سیاسیون در ابتدای حرکت سیدالشهدا، حرکت حضرت را به‌عنوان یک حرکت فرصت‌طلبانه و قدرت‌یابانه تعبیر می‌کردند که برای ساقط کردن بنی‌امیه و به دست آوردن قدرت قیام می‌کنند و پندار قدسی اشتباه می‌گفت: حضرت قیام کنند، حکومت را واژگون کنند و حکومتی تشکیل دهند که بتوان در سایه این حکومت، عدل علی را به وجود آورد و ارزش‌های دینی حاکم شود؛ حرکت امام حسین از نظر آنان حرکتی مقدس بود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به پیشنهاد اطرافیان حضرت برای زندگی در نقطه‌ای دیگر و زندگی راحت و بدون مشکل خود و خانواده‌شان، بیان کرد: هیچ‌یک تشخیص ندادند امام حسین (علیه‌السلام) می‌خواهد انقلابی کند که در اسلام باقی بماند و ادامه داشته باشد، اصل قصه را جز تعداد قلیلی که دست‌پرورده سیدالشهدا بودند، کس دیگری تشخیص نمی‌داد؛ چرا در بین تمام شهدای کربلا، حضرت علی‌اکبر را مقدم می‌دانیم؟ به خاطر برداشت قطعی و درک واقعی نیست به انقلابی که سیدالشهدا در نظر داشتند، علی‌اکبر از همه نزدیک‌تر بود و همه رمز و راز قیام را می‌دانست.

یک انقلابی، پای آرمان از زندگی خود می‌گذرد

وی به تبیین عاشورایی و انقلابی بودن پرداخت و ادامه داد: انقلابی و عاشورایی یعنی کسی که درحرکت‌های جهادگرانه در خط اهداف این حرکت در برابر بینشش، نه مقام، نه قدرت، نه زندگی، نه اداره زن و فرزند است و نه رسیدن به مقام و موقعیت اجتماعی مطرح می‌شود، فقط بقا و دوام انقلاب برای او اهمیت دارد؛ سیدالشهدا در انقلابی بودن کسی را می‌خواهند آنجایی که آرمان‌ها و ایده‌های انقلابی وسط می‌آید، برایش جریان گذران روزمره زندگی خودش هم مطرح نباشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که انقلاب مربوط به یک مقطع زمانی نیست، افزود: برخی فکر می‌کنند انقلاب برای یک مقطع است، در سال ۵۷ مردم قیام کردند، نظام ستم‌شاهی را ساقط کردند، حکومت اسلامی به وجود آمد و انقلاب تمام شد درحالی‌که این‌گونه نبود، پیروزی انقلاب در سال ۵۷، سرآغاز انقلاب بود؛ نظامی را ساقط کردیم و نظامی را به‌عنوان اهرمی در دست انقلاب تشکیل دادیم تا این انقلاب مسیرش را ادامه دهد.

وی اضافه کرد: انقلاب ما، توسعه اسلام در سراسر جهان و اقامه قسط و عدل اسلامی در همه نقاط جهان است، ما در راه انقلاب هستیم تا به این نقطه برسیم.

عاشورایی می‌مانیم، چون انقلاب ادامه دارد

آیت‌الله علم‌الهدی با طرح این سؤال که چرا عاشورایی بمانیم؟ خاطرنشان کرد: انقلاب تمام نشده و عاشورا هم تمام نشده است؛ امام زمان که می‌آیند، می‌گویند «من کسی هستم که جدم حسین را تشنه شهید کردند» برای این‌که بگویند من دنباله یک انقلاب هستم، آخرین نفر از عاشورا و عاشورایی من هستم و آمدم انقلاب را به نتیجه برسانم.

وی با بیان این‌که از امروز باید در مقابل بینش شما برادر و خواهر جوان که می‌خواهید این مسیر را ادامه دهید، اهداف و آرمان انقلاب‌های انقلاب باشد، گفت: در مقام توسعه اندیشه اسلامی در حوزه‌های فکری، توسعه ارزش‌های فکری در حوزه ارزش‌های آرمانی و قلبی، نه مقام، نه قدرت و نه مصلحت‌های اجتماعی مانع شما شود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، بیان کرد: مشکل امروز ما در جامعه این است که یک عده از انقلابیون عاشورایی از انقلاب خسته شدند، اما حاضر نیستند پیاده شوند، هم مانده‌اند و هم شروع کردند به توجیه جریان‌های وابسته به انقلاب و با این توجیهات، عامل سقوط این انقلاب می‌شوند.

مشکل کشور، انقلابی‌های خسته و جامانده هستند

وی با بیان این‌که دشمنی دشمن برای ما مسئله‌ای تازه نیست، ادامه داد: دشمن از روز اول در این مملکت همه‌کاره بوده، الآن هیچ‌کاره شده است، در منطقه حرف اول را می‌زد، امروز حرفش در منطقه خریدار ندارد، حتی با نیرو نظامی و توانمندی‌های مادی، دشمن برای ما مهم نیست، مهم کسانی هستند که از انقلاب خسته شدند و طاقت ادامه ندارند؛ آقای مسؤول، خسته شدی، از قطار انقلاب پیاده شو تا انقلاب راه خود را ادامه دهد، اما پیاده نمی‌شوند و با توجیه‌های غلط، با اصول انقلاب مقابله می‌کنند تا ساقط شود، چون حاضر نیستند از این مرکب پیاده شوند، مسئله ما با این افراد است نه با دشمن.

جوانان جای مدیران خسته را بگیرند

آیت‌الله علم‌الهدی، جوانان را امید آینده مدیریت کشور خواند و گفت: شما جوانان با فکر و اندیشه‌ای که دارید، واقعیت انقلاب را تشخیص می‌دهید و واقعیت انقلاب برای شما مشخص است، سواد و معلومات شما اقتضا دارد ابهامی در شفافیت آرمان‌های انقلاب برای شما به وجود نیاید و با توانمندی فکری خودتان که در ریشه‌های فکری انقلاب تشخیص دادید، پای انقلاب بایستید، اگر آقا و خانمی خسته شده، او را کنار بزنید و جای او را بگیرید؛ با این شکل، انقلابی می‌مانید و تا نقطه نهایی انقلاب، این مسیر را ادامه خواهید داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها