فرمانده سپاه امام سجاد(ع) با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری(حفظه الله) در رابطه با فعال کردن کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: برنامه ریزی در جهت تقویت ارتباط موثر بسیج و کانون های مساجد در اولویت برنامه های فرهنگی سپاه امام سجاد(ع) قرار دارد.
کد خبر: ۹۰۶۸۸۷۳
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری شبستان ، سرهنگ پاسدار اباذر سالاری، در دیدار با حجت الاسلام احمد پهلوانی مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان با اشاره به امضای میثاق نامه کانون های مساجذ هرمزگان و ناحیه بسیج سپاه بندرعباس، عنوان کرد: ارتباط تنگاتنگ بسیج با کانون های فرهنگی هنری در راستای تقویت مساجد از دغدغه های جدی ماست.

 وی، با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج به عنوان ۲ بال اثرگذار در حوزه فرهنگی محسوب می شوند، افزود: همراهی و تعامل این دو، می تواند ظرفیت های فراوانی را در حوزه فرهنگ ایجاد کند.

 سرهنگ پاسدار سالاری، ارائه ایده ابتکاری «راه اندازی قرارگاه های طرح تحول محلات» بیانگر دغدغه مندی در حوزه رونق بخشی به مساجد برشمرد و بیان کرد: امروز این طرح که مبتکر آن هرمزگان است در سراسر کشور در حال اجراست.

 وی، با تاکید بر اینکه برای مقابله با توطئه های دشمن در حوزه فرهنگی باید برنامه داشته باشیم، تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی باید با محوریت مسجد برگزار شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

 سالاری، از بومی سازی برنامه ها به عنوان یکی از اولویت های بسیج در فعالیت های فرهنگی نام برد و افزود: با تعامل و همکاری تشکل های فعال در مساجد و پرهیز از موازی کاری باید نسل جوان را جذب فرهنگ نماز کرد تا از آسیب های اجتماعی مصون بمانند.

 وی، ریشه بسیاری از مشکلات کنونی را دوری از فرهنگ مسجدی دانست و گفت: همه برنامه های کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های مقاومت بسیج باید در راستای ایجاد رغبت در بین مردم به ویژه نسل جوان برای حضور در سنگر مسجد و تقویت صفوف به هم پیوسته نماز جماعت باشد.

 مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان، نیز با اشاره به سابقه ارتباط بین کانون های فرهنگی هنری و بسیج در هرمزگان گفت: اعتقاد داریم که ارتباط کانون ها با بسیج موجب پرهیز از موازی کار و بهره گیری از ظرفیت ها و هم افزایی در اجرای برنامه ها می شود.

 حجت الاسلام احمد پهلوانی، به سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) در رابطه با تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری بسیج اشاره کرد و افزود: امضای میثاق نامه همکاری کانون ها و بسیج در سه سال پیش این ارتباط را عمیق تر کرد.

 وی، به برخی از کارهای مشترک کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با بسیج اشاره و عنوان کرد: برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، همایش کریمه اهل بیت(س)، اردوی فرهنگی، آموزشی و زیارتی 400 نفره در شهر مقدس قم ازجمله برنامه هایی است که با همکاری بسیج و کانون های مساجد برگزار شده است.

ارسال نظرات