اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد سفر در کربلا را دارید، در ادامه شما را با ۴ اپلیکیشن اندرویدی در رابطه با اربعین حسینی و سفر زائران پیاده به کربلا آشنا خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۰۶۸۸۶۶
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری علم و فناوری  با نزدیک شدن به اربعین حسینی، بسیاری از عاشقان  و دوستداران امام حسین (ع) خود را برای سفر به سمت کربلا و حرم مطهر این امام آماده می کنند. در این گزارش قصد داریم شما را با کاربردی ترین اپلیکیشن های برای سفر به کربلا آشنا کنیم.

۱- اپلیکیشن «راهنمای زائران اربعین حسینی»

برای سفر به مکانی که تاکنون به آنجا نرفته اید حتما احتیاج به راهنمایی برای معرفی مسیر حرکت به مقصد دارید. اپلیکیشن "راهنمای زائران اربعین حسینی" در واقع مانند یک راهنما از ابتدا تا انتهای سفر همراه شما خواهد بود. این برنامه با جمع‌آوری اطلاعاتی بسیار جامع و کامل در یک مکان، تمام نیاز‌های احتمالی شما را در این مسیر برطرف خواهد کرد. این برنامه دارای نقشه‌های دقیق و آفلاین از نجف و کربلا می باشد و نقشه‌ی آفلاین جداگانه‌ای از مسیرهای موجود از سوی نجف تا کربلا نیز در آن جا داده شده است. شما می‌توانید با استفاده از این نقشه‌ها و موقعیت‌یاب گوشی، موقعیت فعلی خود را به طور دقیق روی نقشه مشاهده کنید و با توجه به نقشه‌ی آفلاین پیش‌رو، بهترین مسیر برای کربلا را انتخاب کنید. نکته‌ی جالبی که در بخش مسیریابی این برنامه وجود دارد امکان ارسال موقعیت مکانی از طریق پیام کوتاه است که می‌توانید در صورتی که از کاروان خود جا ماندید یا مسیر را اشتباه رفته اید، با ارسال موقعیت مکانی خود به یکی از دوستان خود در کاروان، مجددا به مسیر درست و هم‌گروهی‌های خود بپیوندید. در نقشه‌های موجود در برنامه نیز اماکن مختلفی از جمله خیابان‌های مهم و اصلی نجف و کربلا، مکان‌های مذهبی، مراکز درمانی و بهداشتی، استراحتگاه‌ها و هتل‌ها مشخص شده‌اند که می‌توانید با استفاده از آنها، در زمان خود برای رفتن به این مکان‌ها صرفه‌جویی کنید. ادعیه‌ی صوتی نیز دیگر بخش موجود در این برنامه است. برخی از امکانات و قابلیت های موجود در نرم افزار:

‏امکانات نقشه:

  • ‏نقشه آفلاین شهر نجف
  • ‏نقشه آفلاین شهر کربلا
  • ‏نقشه آفلاین نجف تا کربلا
  • ‏قابلیت نمایش دید پرنده
  • ‏نمایش مسیر خیابان های مهم و اصلی نجف و کربلا به همراه نام خیابان ها
  • ‏نمایش موقعیت فعلی کاربر

‏امکانات:

  • ‏نمایش اماکن مذهبی، مراکز درمانی و دارویی، استراحتگاه ها، مدرسه، هتل
  • ‏نمایش موکب های مستقر شده در مسیر به همراه شماره عمود
  • ‏امکان انتخاب مناطق مورد نظر و ثبت اطلاعات آن
  • ‏امکان ثبت خاطره
  • ‏نمایش گالری خاطرات
  • ‏ثبت علاقه مندی
  • ‏پخش ادعیه صوتی ویژه اربعین

لینک دانلود اپلیکیشن

۲- اپلیکیشن «همراه اربعین»

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد سفر به مکانی را داشته باشید اما به دلیل زمان بندی اشتباه در حرکت دیرتر از آنچه که فکرش را می کردی به مقصد رسیده اید و یا با کمبود وسایل و پیش نیازها رو به رو شده اید که به دلیل بی‌اطلاعی از آن که شاید چنین ابزار یا وسیله‌ای به دردتان می خورد از آوردن آن‌ها خودداری کرده اید. اپلیکیشن «همراه اربعین» می تواند مشکلات این چنینی برای سفر به کربلا را به صفر برساند. این برنامه با هدف ارائه اطلاعات دقیق و جامع راجع به سفر اربعین، و کمک به برنامه ریزی بهتر زائرین طراحی شده است. برای آشنایی بیشتر شما با این برنامه به معرفی بخش های آن می پردازیم:

۱. اطلاعات عمومی سفر: در این بخش مطالبی راجع به اطلاعات مسیر، برنامه پیشنهادی جهت زمان بندی پیاده روی، نکاتی راجع به پیاده روی و شیوه صحیح انجام پیاده روی جمع آوری شده است.

۲. پیش نیازهای سفر: در این بخش مواردی که باید قبل از سفر پیگیری شود و همچنین وسایلی که باید همراه داشته باشید، جمع آوری شده و برای هر کدام از وسایل، با استفاده از نظر متخصصان و افراد با تجربه، توضیحاتی ارائه شده است.

۳. چک لیست سفر: این بخش با هدف برنامه ریزی بهتر زائرین عزیز اضافه شده که در آن، موارد بخش قبل به صورت چک لیستِ قابل تیک زدن، ارائه شده است.

۴. ادعیه و زیارات: در این بخش دعا و زیارت های مورد نیاز در این سفر مانند: مانند زیارت اربعین و زیارات امیر المومنین علیه السلام، امین الله، وارث، زیارت حضرت عباس علیه السلام، جامعه کبیره و عاشورا و دعاهای کمیل، توسل و عهد ارائه شده است. لازم به ذکر است که تمامی ادعیه و زیارات قابلیت «فعالسازی و غیر فعالسازی نمایش ترجمه» را دارند.

۵. احادیث اربعین: در این بخش احادیثی پیرامون زیارت سیدالشهداء علیه السلام و فضیلت زیارت پیاده جمع آوری شده است.

۶. آموزش عربی: یکی از کاربردی ترین بخش های برنامه است که با هدف آشناسازی با لهجه عراقی، کلمات پرکاربرد و نمونه مکالمات عربی تهیه و تنظیم شده است.

۷. احکام مورد نیاز سفر: احکامی راجع به طهارت و نماز شکسته و جماعت و قضا و همچنین احکام مسجد و زیارت نیابتی در این بخش جمع آوری شده است.

۸. آداب سفر و زیارت: در این بخش مطالبی راجع به آداب قبل از سفر، هنگام سفر، بعد از سفر  و زیارت سیدالشهدا علیه السلام و سایر ائمه علیهم السلام ارائه شده است.

۹. کمک های اولیه: راهنمایی ها و آموزش هایی جهت برخورد با حوادث احتمالی در طول سفر مانند سوختگی، شکستگی، زخم، مسمومیت، احیا و... در این بخش جمع آوری شده است.

۱۰. آشنایی با کشور عراق: در این بخش مطالبی راجع به وضعیت زندگی مردم عراق از جهات فرهنگی، مذهبی، بهداشتی، امنیتی، رفاهی و اقتصاد و معیشت و همچنین اطلاعاتی راجع به دو شهر کربلا و نجف ارائه شده است.

۱۱. اشعار اربعین: در این بخش بیش از ۹۰ قطعه شعر، از شاعرین اهلبیت علیهم السلام گلچین و ارائه شده است.

۱۲. پیامک اربعین: تعدادی پیامک با موضاعات اربعین و امام حسین علیه السلام در این بخش جمع آوری شده است.

۱۳. امام حسین علیه السلام از دیدگاه دیگران: در این بخش نظرات متفکرین دنیا، پیرامون شخصیت و قیام امام حسین علیه السلام جمع اوری شده است.

تمامی مطالب برنامه، قابلیت کپی و اشتراک گذاری دارد و همچنین در قسمت تنظیمات، میتوانید سایز و نوع فونت نمایش متن و عنوان ها را به سلیقه خود، تغییر دهید.

لینک دانلود اپلیکیشن

3- اپلیکیشن «آن‌سو»

اپلیکیشن "آن‌سو" مجموعه ای از ابزارهای کاربردی همچون جهت‌یابی قبله، اعلام اوقات شرعی شهرهای مختلف و ... را در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک می کند زمان‌ی که در حال حرکت به سمت کربلا هستید، همیشه و همه جا از جهت صحیح قبله‌ی نماز، ساعت دقیق اذان و... مطلع شوید تا بتوانید نمازهای خود را اول وقت بخوانید و یا اگر به هر دلیلی قادر به خواندن نماز اول وقت نیستید با آگاهی از زمان اذان بعدی، از قضا شدن نمازتان جلوگیری کنید. این اپلیکیشن شامل قطب‌نما برای نمایش چهار جهت اصلی و زاویه دقیق نسبت به شمال است و اطلاعات مختلف دیگری همچون طول و عرض جغرافیایی و ارتفاع از سطح دریا را نیز را در اختیار شما قرار می دهد. بخش اوقات شرعی این اپلیکیشن نیز به طور کامل از اذان صبح، طلوع آفتاب، اذان ظهر، غروب آفتاب، اذان مغرب و نیمه‌شب شرعی شما را آگاه می کند. برای اطلاع از اوقات شرعی هر منطقه که در آن قرار دارید می توانید با انتخاب دستی یا خودکار شهری که در آن قرار دارید، اوقات شرعی را مطابق با مکان فعلی خود دریافت کنید. یکی از ویژگی های جالب این برنامه، وجود چهار جهت پیش‌فرض از شهرهای نجف، کربلا، مشهد و قم در آن است تا در صورتی که می خواهید دعایی به سمت نجف اشرف، حرم امام رضا یا... را بخوانید با آگاهی دقیق از جهت صحیح، بتوانید رو به مکان مورد نظر دعای خود را به زبان بیاورید.

لینک دانلود اپلیکیشن

4- اپلیکیشن « برنامه آلبوم صوتی اربعین»

اپلیکیشن آلبوم صوتی اربعین برای آن دسته از افرادی مناسب است که تمایل دارند در طول سفر خود به آرشیو بسیار جالب و زیبایی از مداحی های مختلف دسترسی یابند. این برنامه مجموعه ای از بهترین مداحی های روز را ارائه کرده و امکان ذخیره آن ها در حافظه گوشی را فراهم می‌کند. پس اگر اهل مداحی هستید، برنامه آلبوم صوتی اربعین را دانلود کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن

ارسال نظرات