«بهروز غریب پور» نویسنده و کارگردان «اُپرای عروسکی عاشورا» در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه اُپرای عاشورایی نگاه نوین در تعزیه عاشورایی است، اظهار داشت: با اجرای این اثر اپرای ملی در پدیده نوین اجرا شده است.
کد خبر: ۹۰۶۸۸۲۷
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، «بهروز غریب پور» نویسنده و کارگردان «اُپرای عروسکی عاشورا» در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه اُپرای عاشورایی نگاه نوین در تعزیه عاشورایی است، اظهار داشت: با اجرای این اثر اپرای ملی در پدیده نوین اجرا شده است.

وی با عنوان اینکه بعد از اجرای این اپرای خودم تکنیک اپرای اروپایی را کنار گذاشته ام، گفت: این اپرا باب آشنایی را با اپرای ملی را به وجود آورده است.

سرپرست گروه تئاتر آران ابراز داشت: اپرای عاشورایی بابل سومین اپرای اجرا شده بعد از شیراز و تهران بوده که در دانشگاه نوشیروانی شهرستان بابل در روزهای ۲۵و۲۶و۲۷ مهر به روی پرده می رود.

غریب پور گفت: درک بصری این اپرا مربوط به سن خاصی نبوده ولی از نظر محتوایی مربوط به بزرگسال است.

نویسنده و کارگردان «اُپرای عاشورایی» از سالنهای تئاتر استان مازندران انتقاد کرد و افزود: از ضعف های اساسی امروز فرهنگ تئاتر، نبود سالنهای استاندارد برای اجرای تئاتر در این استان و کشور است.

وی در مورد خیرین فرهنگی عنوان کرد: ارزش خیر فرهنگی بیشتر از ارزش در حوزه های گوناگون است زیرا ضعف فرهنگ در جامعه باعث نفوذ مشکلات در حوزه های گوناگون می شود و می تواند یک بیماری روانی در جامعه را به وجود بیاورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها