معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان از برپایی موکب اداره‌کل اوقاف و امور خیریه از ۲۸ مهر تا ۱۱ آبان در سامرا خبر داد و گفت: ۷۵ نفر از خادمان این اداره برای حضور در موکب سامرا اعزام می شوند که سی نفر از آنها را تیم پزشکی تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۶۸۸۱۹
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ حجت‌الاسلام سید موسی موسوی با بیان اینکه در سامرا برای  دو هزار نفر محل اسکان پیش بینی شده است ،اظهار داشت: توزیع غذای گرم، پخت نان، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و مواردی از این دست را از جمله فعالیت‌های موکب اوقاف در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال اعلام می شود.

وی از توزیع ۲۵۰ هزار پرس غذای گرم در بین زائران در سامرا اطلاع داد وتصریح کرد: ۱۲ نانوا درسه شیفت نیز کار پخت نان را در سامرا بر عهده دارند و با تعامل انجام شده ۱۵ تن آرد در اختیار ما قرار گرفته تا بتواند نان تمام موکب‌های سامرا را تامین کند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان زنجان باتوجه براینکه ۸ تریلی و کامیونت لوازم مورد نیاز  این موکب در مراسم اربعین را جا به‌جا می‌کنند خاطر نشان کرد: میزان کمک‌های مردمی نیز تا سقف ۳۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

موسوی با بیان اینکه سال گذشته دو ونیم میلیون زائر سامرا بودند عنوان کرد: سازمان اوقاف 51 موکب برپا می کند تا برای زائران حسینی خدمات رسانی کنند و این موکب‌ها در طول مسیر ارائه خدمات خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه رسانه بازوی قدرتمند اوقاف است تصریح کرد:  از ابتدای ماه ربیع‌الاول تا یک هفته جشن برگزار می‌شود که همایش وقف و رسانه نیز از مهم‌ترین برنامه‌های آن است.

ارسال نظرات