عضو كارگروه مخترعان بسيج علمي استان اردبيل از ساخت پك مسافرتي چند منظوره خبر داد و گفت: اين وسيله كاربرد زيادي براي مسافران در موقعيت هاي مختلف داشته و در عين حال از وزن سبك هم برخوردار است.
کد خبر: ۹۰۶۸۸۰۷
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
 به گزارش  سرویس  بسیج علمی پژوهشی و فناوری از اردبيل،  مهرداد داوري در گفتگو با خبرنگار ما اظهار كرد:  از سال  ۹۰ فعالیت های مربوط به اختراع را به طور جدی اغاز کردم و یک اختراع برای مصرف عموم با نام پک مسافرتی به ثبت رسانده ام و طرح های دیگر را کنار گذاشته ام تا بعد از به نتیجه رساندن یک طرح بقیه آنها را هم کار کنم.
 
 
ساخت پك مسافرتي چند منظوره به دست بسیجی مخترع اردبيلي
 

وي در رابطه با كارايي و مشخصات پك مسافرتي تصريح كرد: این محصول به صورت یک کیف کوچک به وزن ۷ کیلوگرم دارای تعدادی قطعات می باشد که مشتری نسبت به نیازش در موقعیت های مختلف با تغییر چینش قطعات می تواند محصولات مختلفی از جمله  نردبان سه متری، چهار پایه، صندلی، چهارچوب تخت، میز غذاخوری،چادر مسافرتی، پایه برای نماز خواندن افراد مسن و شکل های مختلف را با خلاقیت خود بسازد و مورد استفاده قرار دهد.

داوري افزود: سبک بودن ، قابلیت تغییر شکل به محصولات مختلف، کاربری اسان، جابجایی راحت و ازادی انتخاب در نوع استفاده از محصول و قیمت ارزانتر از جمله مزاياي مهم اين اختراع مي باشد.

وي با بيان اينكه این محصول به تجاری سازی و تولید انبوه رسیده و در استانه ورود به بازار داخلی و خارجی می باشد، گفت: قبل از طراحی و تولید انبوه چندین کشور مورد هدف شناسایی و براساس استاندارد های کشور ها تکمیل گردیده است.

عضو کارگروه مخترعان بسیج علمی اذعان داشت: با توجه به سابقه فعالیت در خوشه مصنوعات پلاستیک استان اردبیل و بررسی کارخانه های پلاستیک و استفاده از تجربیاتشان در طراحی محصول، پروسه تولید را به روشی طراحی کردیم تا زمان تولید و کیفیت محصول از خطاهای انسانی دور باشد و برای محصول چندین قالب طراحی و به مرحله ساخت رساندیم، بطوریکه بعد از تولید محصولات فقط بسته بندی و به فروش خواهد رسید و دیگر هیچ گونه ماشین کاری و عملیات پیچیده انسانی نیاز ندارد.

وي مهمترين رمز موفقيت اختراع را طراحي محصول براساس نياز بازار و پشتكار قوي دانست و تصريح كرد: اختراع باید مشتری محور باشد و با شرایط جامعه و بازار هدف هم راستا باشد، نیازی نیست که حتما یک اختراع بسیار پیچیده ای بسازیم در صورتی که با کمی دقت در زندگی روزمره و مشکلات افراد اطرافمان می توانیم بهترین و مفیدترین اختراعات را انجام دهیم و به جای افزایش تعداد اختراعات روی کیفیت و خاص بودن اختراع تمرکز داشته باشیم.

داوری در رابطه با نحوه حمايت نهادهاي مربوطه از جمله پارك علم و فناوري اظهار داشت: شرکت اینجانب مدت دو سال است که در پارک علم و فناوری استان اردبیل مستقر  و تحت حمایت آن می باشد، عملکرد پارک علم و فناوری بستگی به فعالیت خود شرکت ها و نحوه استفاده از مزایای  پارک دارد در واقع  با افزایش فعالیت ها می توانیم به نحو احسن از مزایای پارک علم و فناوری استفاده کنیم.

وی افزود: افزایش ارتباط بین مراکز صنعتی با پارک علم و فناوری و مراکز رشد کمک بسیار زیادی را به صنعت می کند که امیدوارم این ارتباطات بسیار فراتر از  موقعیت کنونی باشد.

داوری بيان كرد: تمام زندگی و دغدغه  شب و روزم اشتغال زایی و پیشرفت استان و کشورم است و در نتیجه تمام فعالیت ها و اهدافم را در این راستا برنامه ریزی کرده ام و  با تجاری سازی و تولید انبوه اختراعم در مسیر کارافرینی قرار دارم.

به گفته وي، یکی از مشکلات عمده در ارزيابي شركت هاي دانش بنيان عدم وجود  کارگروه تشخیص دانش بنیان از خود استان اردبیل است که با حل شدن این موضوع شرکت ها با بررسی های منطقی تری ارزیابی و تایید می شوند.

وي وجود بروكراسي هاي پرپيچ و خم اداري را يكي از موانع مهم پيشرفت مخترعان دانست و تصريح كرد:  متاسفانه با کمرنگ شدن حمایت ها سرمایه های استان مهاجرت کرده و ضربه سنگینی به پیشرفت استان وارد می شود و لازم است طرح های مخترعان بررسی شده و برای طرح های دارای قابلیت تجاری سازی سرمایه گذار جذب شود و زمین های رایگان از شهرک های صنعتی به شرط فعالیت مخترع و با راه اندازی کارخانه و واحد تولیدی  و با نظارت پارک علم و فناوری به مخترعان واگذار شود. 

عضو كارگروه مخترعان بسيج علمي گفت: يكي از مشكلات اصلي و اوليه مخترعين هزينه هاي مربوط به ساخت نمونه هاي اوليه اختراع مي باشد كه بسيج علمي و پژوهشي با كمك هاي بلاعوض و تسهيلات مالي در ياري مخترعين نقش بسزايي دارد و من از اين سازمان نهايت تشكر را دارم.

وي افزود: مهمترين مشكل يك مخترع عدم وجود سرمايه گذار است و بسيج علمي با تهيه فضاي مناسب توليد مانند يك سوله صنعتي كه مخترعان بتوانند براي قسمت هاي اوليه توليد خود از اين فضا استفاده كنند و با جذب سرمايه گذار به طرح هاي كارشناسي شده مي تواند كمك قابل توجهي در راستاي اشتغال زايي و تجاري سازي طرح ها داشته باشد.

داوري در پايان پشتکار، امیدواری، آموزش و یادگیری در تمام مراحل زندگی، برنامه ریزی و اعتماد به نفس را از جمله مبانی موفقیت عنوان كرد.

ارسال نظرات