سید ساجد یعقوبی
به همت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل انجام شد؛
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در روستا‌های حاشیه جنگل‌ها نسبت به توزیع ۶۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی برای پخت و پز روستائیان اقدام کردیم.
کد خبر: ۹۰۶۸۷۸۸
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، شهامت هدایت در جریان بازدید از روستای دیمان شهرستان گرمی اظهار کرد: با هدف صیانت از جنگل‌ها و جلوگیری از قطع درختان به ویژه در مناطق روستایی همجوار با جنگل‌ها در اکثر شهر‌های استان اردبیل توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی و همچنین تنور‌های گازی و وسایل خوراک‌پزی مدرن انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما از سال گذشته این توزیع آبگرمکن‌ها، اجاق‌های خوراک‌پزی و تنور‌های گازی را همراه با توزیع کپسول‌ها در بین روستائیان ساکن در حاشیه جنگل‌ها آغاز کردیم تا دیگر شاهد قطع درختان و تبدیل آن‌ها به هیزم نباشیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به مشارکت خوب روستائیان در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: خود روستائیان با رغبت و علاقه نسبت به دریافت این امکانات مدرن اقدام کردند تا از این پس با خیال راحت و بدون دردسر در گرم کردن آب، تهیه غذا و نان با مشکلی روبرو نشوند.

هدایت گفت: قرار است تا پایان امسال تعداد آبگرمکن‌های خورشیدی و تنور‌ها و اجاق‌های خوراک‌پزی جدید توزیعی در بین روستائیان افزایش یافته و به نوعی از قطع درختان جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح علاوه بر گرمی در نمین و مناطق جنگلی اطراف فندقلو و حاشیه رود ارس ادامه خواهد داشت و امیدواریم نتایج مفید اجرای این طرح را شاهد باشیم.
ارسال نظرات