استقرار ایستگاه سلامت روان در متروی شهرری

خبرگزاری بسیج: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 از اجرای ویژه برنامه های هفته سلامت روان در سرای محلات، اماکن فرهنگی، مراکز مشاوره و متروی شهرری خبر داد .
کد خبر: ۹۰۶۸۷۴۸
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹

            به گزارش روابط عمومی منطقه 20 شهرداری تهران، حجت الاسلام و المسلمین معبودی گفت:  به منظور حفظ و ارتقای سلامت روان جوانان و نوجوانان و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با تمرکز بر پیشگیری، توانمندسازی و مداخلات زودهنگام ویژه برنامه های هفته ملی سلامت روان در منطقه 20 برگزار می شود.

 

            معبودی با اشاره به اینکه این ویژه برنامه ها با شعار "سلامت جوانان و نوجوانان جهان در حال تغییر" برگزار می شود، اظهار داشت: آموزش های مجازی در حوزه سلامت روان همراه با پیام آموزشی در حوزه اضطراب، خشونت، افسردگی تولید و در فضای مجازی و تلویزیون شهری منتشر خواهد شد.

 

            وی  افزود: کارگاه های آموزشی با مشارکت مراکز مشاوره با محوریت اکتشافات شغلی در نوجوانان و جوانان، توانمند سازی با رویکرد پیشگیری از سوءمصرف مواد در جوانان و نوجوانان، سبک زندگی سالم جوانان، نوجوانان و سلامت روان، رابطه امن در خانواده، حقوق کودک، نقش نشاط و شادی و سلامت روان نوجوانان وجوانان در سرای محلات صفاییه ، فیروزآبادی ، 13 آبان ، شهادت ، سرتخت ، ولی آباد و عباس آباد و دبیرستان قلمچی برگزار می شود.

             معبودی به استقرار ایستگاه سلامت روان و گفتگو در شهر در متروی شهرری اشاره کرد و افزود : خدمات مشاوره با محورهای مشاوره فردی اعتیاد، مشاوره فردی کودک و نوجوان، تست سلامت روان و شخصیت، بازی درمانی کودک، تست اضطراب در کودکان و مشاوره خانوادگی از  دوشنبه 22 مهرماه ساعت15:30الی18در متروی شهر ری به شهروندان ارائه می شود.

             وی آموزش مهارت های روانی و اجتماعی در رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی منطقه20 از دیگر برنامه های اجرایی در این هفته عنوان کرد و افزود : پروژه آموزش مهارت های روانی و اجتماعی، 2 هزار راننده تاکسی و400 راننده اتوبوس فعال در محدوده منطقه20با همکاری واحد جهاد دانشگاه الزهرا(س)و معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه با هدف بهبود وضعیت سلامت روانی رانندگان در دو فاز اجرا  و تحت آموزش قرارخواهند گرفت.

             معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 برگزاری دوره های تخصصی سلامت روان ویژه آتش نشانان منطقه 20 اشاره کرد و اظهار داشت : پروژه برگزاری دوره های تخصصی سلامت روان ویژه آتش نشانان 6 ایستگاه مستقر در محدوده منطقه 20با همکاری واحد جهاد دانشگاه الزهرا(س)، ایستگاه های آتش نشانی سطح منطقه و مرکز علوم اعصاب شفا با هدف بهبود وضعیت سلامت روانی آتشنشانان ،مصادف با هفته سلامت روان اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار