طاها خادمی با بیان اینکه دستگاه لاپراسکوپی راه اندازی دستگاه لاپراسکوپی در بیمارستان شهر دهدشتکه در اتاق عمل بیمارستان دهدشت فعال شده از بهترین نوع برند کشور آلمان است که در زمینه تجهیزات پزشکی فعالیت دارد گفت: این روش جراحی نوین برای نخستین بار در شهرستان کهگیلویه راه اندازی شده است.
کد خبر: ۹۰۶۸۶۹۶
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
وی افزود: روش لاپراسکوپی روش جدیدی است که در ایران این روش از بیست سال پیش آغاز شده، اما از یک هفته پیش این دستگاه به کمک متخصصان در شهر دهدشت راه اندازی و فعال شده است.
خادمی ادامه داد: برای خرید و راه اندازی این دستگاه لاپراسکوپی حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه با این دستگاه جراحی‌های پیشرفته انجام می‌شود، گفت: با این دستگاه عمل جراحی درآوردن کیسه صفرا، جراحی فیبرم‌های رحمی، عمل جراحی اینروس‌های داخل شکمی انجام می‌شود.
خادمی با بیان اینکه عمل جراحی با این دستگاه موجب می‌شود که مدت زمان بستری بیماران از یک هفته به ۲۴ ساعت کاهش پیدا کند و هزینه‌های درمانی کمتر و مدت زمان عمل به کمتر از یک ساعت کاهش یابد، افزود: مهمترین ویژگی این دستگاه این است که عوارض بعد از عمل که ناشی از عفونت و خونریزی محل زخم بوده به مقدار خیلی زیادی کاهش پیدا می‌کند.
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) شهر دهدشت عنوان کرد: در گذشته برای انجام این عمل‌های جراحی مجبور بودیم که عمل را به صورت باز انجام دهیم که هزینه‌ها و عوارض بیشتری داشته و یا برای انجام این عمل مردم مجبور بودند به شهر‌ها و استان‌های همجوار مراجعه کنند.
ارسال نظرات