کیوان وفایی افزود: هم اینک 16 نفر متقاضی استان فاقد نیروگاه گازیاحداث نیروگاه گازی مقیاس کوچک در استان به شرکت توزیع نیروی برق تقاضا ارسال کرده اند که موافقت های لازم در این ارتباط صادر شده است.
کد خبر: ۹۰۶۸۶۹۵
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
وی افزود: از این تعداد متقاضی تاکنون به دلیل مشکلات مالی و نوسانات اقتصادی حاکم بر بازار، هیچ کدام به مرحله اجرا و بهره برداری نرسیده اند.
وفایی بیان کرد: ظرفیت موافقت نامه‌های صادر شده برای ساخت نیروگاه‌های گازی در استان ۱۳۶ مگاوات بوده که ۳۷ مگاوات از این میزان ظرفیت دارای اعتبار قانونی است.
وی عنوان کرد: مابقی این ظرفیت به دلیل مراجعه نکردن سرمایه گذاران از اعتبار قانونی ساقط شده و پرونده‌های آن به حالت راکد درآمده است.
رئیس گروه بازار برق شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هزینه ریالی مورد نیاز برای تولید هر مگاوات واحد نیروگاهی از نیروگاه گازی مقیاس کوچک معادل یک میلیون دلار است و تولید هر مگاوات سبب اشتغالزایی پنج نفر به طور مستقیم خواهد شد.
وفایی افزود: نیروگاه‌های گازی که اکنون پرونده آن‌ها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی درحال اجرایی شدن است در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و گچساران احداث می‌شوند.
وی گفت: برق تولیدی این نیروگاه‌ها با انعقاد قرارداد خرید تضمینی با وزارت نیرو خریداری می‌شود و سرمایه گذار در زمینه فروش برق تولیدی مشکلی نخواهد داشت.
رئیس گروه بازار برق شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هزینه ریالی احداث نیروگاه‌های گازی در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به پارسال سه برابر شده است این درحالی است که نرخ خرید تولید انرژی از این نیروگاه‌ها هنوز تغییر نکرده است.
وفایی گفت: افزایش نیافتن قیمت خرید برق توسط وزارت نیرو متناسب با افزایش هزینه‌های احداث یکی دیگر از دغدغه‌های سرمایه گذاران و کم شدن انگیزه آنان برای احداث نیروگاه‌های گازی مقیاس کوچک در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با تاکید بر فراهم نمودن بستر‌های استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی، ابراز داشت: تولید انرژی با بهره گیری از منابع گازی برای نسل‌های آینده یک ضرورت انکارناپذیر است.
ارسال نظرات