معاون استاندار آذربایجان شرقی در جلسه ستاد اربعین شهرستان مرند پیاده روی اربعین را نماد شیعه دانست و بر ضرورت انتقال پیام عاشورا از این طریق تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۶۸۶۴۴
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، داود گرشاسبی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در پیاده روی اربعین خاطرنشان کرد: حضور در اربعین برای شیعه یک نماد شده که از این طریق، پیام عاشورا و اربعین باید با بهترین شیوه به گوش دنیا برسد.

وی بر ضرورت تقویت فرهنگ مقاومت و استمرار فرهنگ شهادت تاکید کرد و افزود: باید زیبایی های عاشورا و اربعین به نسل های بعدی منتقل شود، در این راستا باید تلاش کنیم پیاده روی اربعین در شأن اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) برگزار شود.

گرشاسبی همچنین با اشاره به حضور زائران اربعین حسینی اعزامی از کشور آذربایجان از مسیر مرند تاکید کرد: این یک فرصت برای تبیین معارف اسلامی است و باید در نوع تعاملات با زائران اربعین غیرایرانی، در نگاه اقتصادی خلاصه نشود.

وی با اشاره به اهمیت تامین امنیت سفر زائران اربعین عنوان کرد: زائران و گروه های اعزامی به پیاده روی اربعین باید به صورت حلقه ای شناسایی و به هم متصل شوند تا شاهد امنیت پایدار باشیم.

گرشاسبی در ادامه خواستار نصب کیلومترشمار کربلا جهت رفاه زائران ایرانی وغیرایرانی در مسیر و جاده های مرند شد.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند نیز اظهار داشت: مشابه سازی کاروان پیاده کربلا با عنوان «جاماندگان از اربعین» در شهرها ممنوع اعلام شده است، هر چند در تهران و تبریز برگزار می شود، اما دشمن می خواهد کانون توجهات به پیاده روی اربعین را منحرف کند.

حجت الاسلام مظفر رجب زاده همچنین خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری به مناسبت اربعین شهادت سالار شهیدان در حسینیه امام خمینی(ره) مرند برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات