مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور گفت: در مراسم حج با آن عظمت تنها 3 میلیون نقر شرکت می کنند اما در راهپیمایی اربعین می بینیم که تنها از کشورمان بیش از 3 میلیون زائر راهی کربلا می شوند.
کد خبر: ۹۰۶۸۶۲۹
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در همایش پیاده روی اربعین، نمادی از امر به معروف که عصر روز یکشنبه 22 مهرماه در امامزاده صالح(ع) برگزار شد با اشاره به مصیبت های وارده به حضرت رقیه و کاروان اسرای کربلا اظهار داشت: نقش آفرینی اسرای دشت کربلا بویژه خطبه های ماندگار حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) تأثیر بسزایی در انتقال پیام عاشورا داشت.

وی به عظمت پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنانی می فرمایند که در پیاده روی اربعین مغناطیسی ایجاد میشود که این مغناطیس میلیون ها انسان را در خود می گنجاند.

گواهی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری درمورد زیارت امام حسین(ع) گفت: روایات بسیاری در خصوص فضیلت ها و آثار و برکات زیارت امام حسین(ع) بخصوص زیارت سید الشهدا در اربعین آمده است که نشان از اهمیت والای این زیارت می دهد تا جایی که در روایات آمده است که هرکس برای زیارت اربعین می رود، این سفر جزء عمر او حساب نمی شود.

وی با بیان اینکه مردم بیش از 200 کشور جهان در راهپیمایی بزرگ اربعین حضور می یابند، افزود: در مراسم حج با آن عظمت تنها 3 میلیون نقر شرکت می کنند اما در راهپیمایی اربعین می بینیم که تنها از کشورمان بیش از 3 میلیون زائر راهی کربلا می شوند.

مسئول بسیج اساتید،طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: سالانه در مناسک حج شاهد تلفات جانی بسیاری هستیم اما سال گذشته در راهپیمایی اربعین علی رغم اینکه جمعیتی چندین برابری نسبت به حج حضور می یابند، حادثه ای امنیتی رخ نداد.

پیاده روی اربعین نماد امربه معروف

وی در ادامه اذعان کرد: علی رغم اینکه همچنان گروه های تروریستی در نقاطی از عراق حضور دارند اما امنیتی بسیار خوب در پیاده روی بزرگ اربعین حاکم است، با این حال نیاز است که تمهیدات مدیریتی قوی تری برای راهپیمایی سال جاری در نظر گرفته شود چراکه دشمن از راه های مختلف قصد دارد همبستگی میان مردم ایران و عراق را از بین ببرد.

گواهی در خاتمه با بیان اینکه دشمن نمی تواند این همبستگی و یکپارچگی بی نظیر را میان مذاهب مختلف اسلامی ببیند افزود: اگر امروز شاهد برگزاری بزرگترین تجمع مردمی در اربعین حسینی هستیم، حاصل خون شهدای بزرگی همجون شهید همدانی است که میان ملت های اسلامی پیوندی ناگسستنی ایجاد کردند. حال ما در برابر خون این شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم وظیفه ای سنگین داریم و باید در جهت برگزاری زیارت بامعرفت حضرت سیدالشهدا تلاش کنیم.

ارسال نظرات