آیت‌الله دری نجف‌آبادی در آيين اختتاميه مسابقات سراسري قرآن ؛
نماینده ولی فقیه در استان گفت: امروز قاریان و حافظان کشور برای تفسیر، تبیین، عمل به قرآن و گسترش این شجره طیبه در کشور و جهان آماده هستند.
کد خبر: ۹۰۶۸۶۲۱
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی صبح امروز ۲۳ مهرماه با حضور در آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش بانوان که به میزبانی استان مرکزی در مجتمع کوه نور اراک برگزارشد ،گفت : در ۱۴۰۰ سال قبل قرآن ناطق بشارت داده است به اصلی که امنیت، عدالت، آزادی و آزادگی، انسانیت و فضیلت بود و امروز پس از گذشت ۱۴ قرن نیز این آثار و برکات قرآن را شاهد هستیم.
وی همچنين در ادامه تاكيد كرد و گفت : امروز بنا بر تاکید مقام معظم رهبری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ باید تلاش کرد، امروز قاریان و حافظان کشور برای تفسیر، تبیین، عمل به قرآن و گسترش این شجره طیبه در کشور و جهان آماده هستند.
امام جمعه شهرستان اراک افزود: امیدواریم این کلاس قرآنی، کلاس قیامتی باشد. یاد شهدای گرانقدر قرآنی استان و امام راحل را گرامی می‌داریم.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: در سال ۱۳۳۵ هجری قمری در بدترین شرایط جنگ اول و ناامنی فراوان کشور از جمله شخصیت‌هایی مانند حاج آقا نورالدین اراکی ناچار به مهاجرت کشور شد. وی ۲۳ جزء قرآن را به عنوان «القرآن و العقل» تفسیر کرد و با کم‌ترین امکانات این کار را انجام داد و باید این سرمایه بزرگ و کار ارزشمندی را قدر بدانیم و کار گسترده‌تری، تصحیح و چاپ جدیدی در ۱۰ جلد از این کتاب به عنوان یک یادگار بزرگ و با عظمت انجام شود.
وی خاطر‌نشان کرد: امیدواریم در آینده مردان بزرگی مانند نراقی‌ها، امام‌ها، آیت‌الله‌العظمی اراکی‌ها و... در این استان و تمامی استان‌ها بدرخشند و بار عظیم قرآن، معنویت، اخلاق، شهود، حضور، زیارت را در کشور ترویج کنند.
وی در پايان بیان کرد و افزود : جوانان به جای اینکه در دام دشمنان گرفتار شوند در راه خدمت به قرآن، اسلام و ولایت گام بردارند.

ارسال نظرات