سید ساجد یعقوبی
با هدف بهره گیری ازپژوهش‌های دانشگاهی در مدیریت شهری انجام گرفت؛
با هدف همکاری پژوهشی و فناوری و بهره گیری از ظرفیت اساتید دانشگاهی در مدیریت شهری دو تفاهم نامه با عنوان "تفاهم نامه همکاری های علمی وپژوهشی و تفاهم همکاری علمی و موزه ای (موزه تاریخ علوم اردبیل) بین شهرداری و دانشگاه محقق اردبیلی امضا شد.
کد خبر: ۹۰۶۸۴۸۷
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
امضاء دو تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و دانشگاه محقق اردبیلی
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل در دیدار مشترک با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: دانشگاه محقق اردبیلی بعنوان دانشگاه مادر استان گذشته پرافتخار در تربیت افراد کارآمد و متخصص داشته و همچنان نهادی است که می‌تواند در تربیت و پرورش شهروندان توسعه یافته نیز موثر باشد.

شهردار اردبیل با تاکید بر نقش برجسته اساتید دانشگاهی در مدیریت شهری افزود: شهرداری اردبیل با تدوام تعامل و همکاری با دانشگاه محقق اردبیلی نمیتواند نسبت به مسایل جامعه و شهر بی تفاوت باشد و با تعامل سازنده بین نخبگان می‌تواند گام‌های بلندی در توسعه استان بردارد.

لطف اللهیان با بیان اینکه این نهاد آموزشی جایگاه شهرداری و اهداف آن را در تربیت انسان‌های توسعه یافته به درستی تشخیص داده است افزود: دانشگاه محقق اردبیلی همچنین نقش شهرداری را توسعه محلی به جدی تلقی کرده و آن را به خوبی درک کرده است.

وی ادامه داد: امیدواریم نتایج این همکاری و تفاهم نامه فایده‌های مفید و موثری برای شهروندان داشته باشد چرا که بهره گیری از مطالعات و تحقیقات برای شهرداری بسیار مهم بوده و حائز اهمیت است.

شهردار اردبیل گفت: چنانچه شهرداری‌ها با اعمال سلیقه و تشخیص خود حتی با رعایت مسائل قانونی بخواهد مسیر توسعه و آبادانی را طی کند بالطبع این اهداف محقق نشده و طبیعتا شهر به توسعه نخواهد رسید.

لطف اللهیان با تاکید بر تقدم پژوهش بر اجرا بیان کرد: اگر مدیریت شهری از پژوهش و تحقیقات فاصله گیرد و گرفتار کار‌های روزمره‌ای و سلیقه‌ای باشد اهداف توسعه تحقق نخواهد یافت.

شهردار اردبیل تصریح کرد: گفتگو، تعامل و همکاری پیش نیاز تحولات آینده و توسعه شهر است و همکاری با مراکز آموزشی و دانشگاهی در تربیت انسان‌های توسعه یافته تاثیرگذار است.

لطف اللهیان با یادآوری اینکه مدیریت شهری با تمام محدودیت‌های اقتصادی و بحران قیمت‌ها سالانه هزینه زیادی برای توسعه شهر می‌کند ادامه داد: بخشی از این هزینه‌ها باید در راستای ارتقا فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهروندان باشد.

وی گفت: با تعریف یک چشم انداز مناسب می‌توان سمت وسویی را برای این همکاری مشخص کرد چرا که
محصول هرگونه همکاری دانشگاه با شهرداری ارتقا کیفیت زندگی شهروندان خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: دانشجویان بعنوان پایین‌ترین عنصر دانشگاه میتوانند طرح‌های خود را به مجموعه مدیریت شهری ارایه داده و این مجموعه را با انتقاد وپیشنهادات خود هدایت کنند.
ارسال نظرات