رئیس ستاد عتبات عالیات استان البرز از پذیرایی از ۳۵ هزار زائر حسینی در ایام اربعین خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۸۴۷۰
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سلیمان شکری در ششمین جلسه ستاد اربعین حسینی استان البرز که  در سالن شهدای البرز استانداری برگزار شد،اظهار داشت: استان البرز  در کنارپذیرایی برادران  عراقی از زائران حسینی میزبان 35 هزار زائر اربعین است.

استان البرز از ۳۵ هزار زائر اربعین حسینی پذیرایی می‌کند

وی افزود: میزبانان عراقی پذیرایی شایسته ای از زائران حسینی می‌کنند اما ما باید به زائران حسینی استان البرز و دیگر زائران خدمات در خور شانی ارائه دهیم.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان البرز با بیان اینکه مجوز فعالیت 48 موکب حسینی با مشارکت مردمی در عراق صادر شده است که بناست به زائران حسینی خدمات بدهند، بیان کرد: 20 هزار نفر در نجف اشرف،10 هزار نفر در مسیر راهپیمایی نجف به کربلا و 7 هزار نفر توسط یکی از نهادهای انقلابی و 2 هزار نفر در کربلای معلی میزبان زائران حسینی هستند.

وی گفت: موکب‌های که در مسیر نجف کربلا و  مسیر راه خدمات میدهند مشخص شده است.

شکری با بیان اینکه ستاد اربعین حسینی کشور بنا به نیازمندی موجود تکلیف کرده که استان البرز در این سه محل خدمت رسانی کند،تصریح کرد: زائران ایرانی 15 روز قبل از اربعین حضور پیدا میکنند و ما باید 28 مهر شروع کار برای پذیرایی به زائران را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی استان البرز از مرز مهران شهرستان ایلام  خارج می‌شوند،تصریح کرد: اتباع خارجی استان البرز که قصد  حضور در مراسم اربعین حسینی را دارند از مرز شلمچه خارج می‌شوند.

شکری با بیان اینکه تا فرصت باقی است باید تمام امکانات و وسایل مورد نیاز برای ارسال به عراق آماده خروج از مرز در زمان تعیین شده باشد،گفت: در نجف کار به صورت متمرکز استانی انجام می شود و موکبهای که مشارکت کردند در مورد موضوع اسکان و تغذیه به ارائه خدمت می پردازند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان البرز با بیان اینکه 5 هزار نفر اسکان و 10 هزار نفر پذیرایی در صحن حضرت زهرا(س) انجام می شود،گفت: 20 هزار نفر در یک مجموعه از آشپزخانه که یک سوله است خدمات رسانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه 165  هزار آب معدنی برای اربعین حسینی مورد نیاز است، تصریح کرد:  31 هزار آب معدنی  تاکنون جمع آوری شده و برنامه ریزی لازم برای جمع آوری آب مورد نیاز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سه دستگاه نانوایی برای حضور در عراق توسط خیرین تهیه شده است که به عراق اعزام می‌شوند،گفت:   75 ماشین آماده ارسال وسائل شده حاوی وسایل مورد نیاز موکب های حسینی به عراق ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه 20 تن آرد توسط شرکت‌های تولید کننده آرد و ده تن آرد توسط اتحادیه نانوایان برای اربعین حسینی  اهدا شد،گفت: پیش بینی مورد نیاز برای موارد و وسایل مورد نیاز به تفکیک شهرستان‌ها تهیه شده است.

شکری با بیان اینکه 500 کپسول برای پخت غذا برای زائران حسینی مورد نیاز است،تصریح کرد: شهرداران هم مبلغی تقبل کردند که هنوز به حساب ستاد واریز نشده و با کمک‌های مردمی وسایل مورد نیاز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در مورد ظروف یک بار مصرف نیازمند کمک هستیم،گفت: سال گذشته دامداران و عشایر استان البرز 28 لاشه دام برای اربعین حسینی اهدا کردند و دامپزشکی نیز مبلغی در حال حاضر جمع آوری کرده و 5 تن تخم مرغ هم از سوی این اداره  برای صبحانه و مصرف زائران حسینی در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات