خبرهای داغ:
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: خدمت رسانی موکب این آستان در مسیر نجف به کربلا با حضور ۲۰۰ تن از خادمان با همراهی جمعیت هلال احمر و صدا و سیمای مرکز قم خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۶۸۴۱۳
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
فعالیت موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ایام اربعین با حضور ۲۰۰ خادم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی ظهر امروز در نشست خبری مواکب اربعینی آستان مقدس حضرت معصومه (س) در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی با اشاره به خدمات آستان مقدس حضرت معصومه (س) به زائرین اربعین اظهار کرد: این آستان با راه اندازی یک موکب در عمود ۱۰۸۰ در مسیر نجف به کربلا به زائرین اربعین خدمت رسانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) یک موکب فرهنگی با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ اهل‌بیت (س) است و با مشارکت مردم و خیرین اداره می‌شود، در موکب خدمات رفاهی پیش بینی شده است تا نیاز‌های زائرین برطرف شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: این آستان از زائرین اربعین در شهر قم غفلت نکرده است و از این زائرین پذیرایی می‌کند، خدمت رسانی موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) در مسیر نجف به کربلا با حضور ۲۰۰ تن از خادمان با همراهی جمعیت هلال احمر و صدا و سیمای مرکز قم خواهد بود.

فلاحی با اشاره به زمان فعالیت موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار کرد: این موکب از ۲۸ مهرماه تا هشتم آبان ماه به زائرین اربعین خدمات رسانی می‌کند، برپایی نماز جماعت و برگزاری مراسم‌های مرثیه خوانی در موکب پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های انس با قرآن، نذر ختم قرآن و نذر صلوات جزو برنامه‌های موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) است و در این موکب نمایشگاه آشنایی با زندگانی کریمه اهل‌بیت (س) برپا می‌شود، همچنین زیارت‌های مجازی حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه (س) در موکب پیش ببینی شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: برنامه‌های پاسخگویی به شبهات با حضور کارشناسان دینی به زبان‌های مختلف و برنامه‌های مختلف برای کودکان جزو اقدامات موکب این آستان در ایام اربعین خواهد بود.

وی ادامه داد: هر سال تعدادی از خادمان آستان مقدس حضرت معصومه (س) در قالب برنامه سفیران کریمه برای قدردانی به موکب‌های اربعین می‌روند و با اعطای متبرکات از آن‌ها برای خدمت به زائرین قدردانی می‌کنند.

فلاحی موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) را یک پایگاه رسانه‌ای دانست و تصریح کرد: اصحاب رسانه در این موکب حضور پیدا می‌کنند و بستر‌های لازم برای این افراد فراهم می‌شود تا شکوه حماسه اربعین را به دیگران نمایش بدهند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: امکان اسکان زائرین در موکب این آستان وجود دارد، تعمیرات کیف، کفش و کالسکه در موکب صورت می‌گیرد و جمعیت هلال احمر با حضور ۴۰ نفر از جمله پزشک متخصص در موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) به زائرین اربعین خدمت رسانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) طی سال‌های گذشته در ایام اربعین به موکب‌های مجاور اعزام مبلغ داشته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها