سامانه سیماک با هدف صدور الکترونیکی مجوز‌های ساخت و ساز تا ۱۰ روز آینده به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۰۶۸۳۸۰
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
مدیر کل پست استان در جلسه‌ای که با حضور استاندار و کارکنان شرکت پست برگزار شداز راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) در استان خبر داد و گفت: این طرح در استان تا ده روز آینده به بهره برداری می‌رسد.
مفتح هدف از راه اندازی این سامانه را ایجاد بستر یکپارچه سازی استعلامات میان دستگاهی اماکن و املاک برای صدور تمام مجوز‌های ساخت و ساز املاک در شهر‌ها و روستا‌ها و کاهش مراجعه حضوری مردم دانست.
وی با بیان اینکه هم اکنون مجوز‌های ساخت و ساز املاک توسط شهرداریها، بخشداری ها، دهیاریها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظام مهندسی ساختمان انجام می‌گیرد ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه سیماک، این مجوز‌ها به صورت الکترونیکی و با شفافیت کامل و محاسبات دقیق صادر می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد پست را یکی از پیشتازان تحول عظیم در شکل نوین زندگی مردم از طریق راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی جدید دانست و بر ضرورت تامین منابع انسانی مجرب و همچنین منابع سخت افزاری و تجهیزات نوین برای پیشبرد اهداف پست تاکید کرد.
علی محمد احمدی اصلاح ساختار اداری را از اقدامات مورد تاکید دولت دانست و گفت: دیوانسالاری، بوروکراسی و نارضایتی مردم از صرف وقت و هزینه‌های زیاد از آفات ساختار اداری موجود است.
وی بر ارائه فرصت‌های برابر برای همه مردم در دریافت خدمات دولت تاکید کرد و افزود: وجود تبعیض‌های اداری بین مردم عادی و صاحبان نفوذ، خیانت و زیرپا گذاشتن ارزش‌های انسانی است.
احمدی گفت: راه اندازی سیستم‌های نوین اداری از جمله سیماک منجر به منفعت جمعی و رفع تبعیضات اداری می‌شود.
وی همچنین تسریع در انجام کارها، رفع تبعیضات، شفاف‌سازی و حفظ حقوق بیت المال را از مزایای چنین طرح‌هایی دانست و اضافه کرد: راه اندازی سامانه سیماک اقدامی در راستای بسترسازی، سیستم سازی و انجام بهتر کار‌ها است.
استاندار همچنین بر لزوم حمایت همه جانبه مسئولان استان برای پیشبرد اجرای دو طرح سیماک و جی نف تاکید کرد و گفت: کسانی که در برابر اجرای این طرح‌ها مخالفت می‌کنند به فکر منافع شخصی خود هستند و باید به عنوان متخلف معرفی شوند.
در پایان این جلسه از دو نفر از کارکنان بازنشسته نمونه این اداره کل تقدیر شد.
ارسال نظرات