تاکنون ۵۳ هزار و ۲۶۹ هزار زائر از خراسان رضوی برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۹۰۶۸۳۷۹
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مدیرکل امور هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۵۳ هزار و ۲۶۹ هزار زائر از این استان برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق، از طریق 'سامانه سماح' ثبت نام کرده اند.

مهدی فروزان امروز در نشست ستاد اربعین خراسان رضوی در تایباد افزود: از تعداد ثبت نام شدگان تاکنون برای ۲۷ هزار و ۵۴۲ نفر روادید عراق صادر شده و کار صدور روادید برای سایر افراد در حال انجام است.

وی حداقل زمان صدور روادید را برای متقاضیان ۴۸ ساعت اعلام و بیان کرد: با توجه به اینکه کنسولگری عراق در مشهد امور مربوط به زائران پیاده روی اربعین استان‌های خراسان شمالی و خراسان جنوبی را نیز پوشش می‌دهد لازم است متقاضیان نسبت به ثبت نام و درخواست صدور روادید هرچه زودتر اقدام کنند.

فروزان ادامه داد: دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه مسافربری استان مستقر است و سه رام قطار نیز به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کنند. یک رام قطار نیز از ۲۸ مهر اضافه می‌شود و پیش بینی می‌شود روزانه دو هزار نفر از خراسان رضوی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی با قطار تردد کنند. همچنین ۱۳ پرواز از مشهد به مقصد نجف، بغداد، اهواز، آبادان و ایلام به همین منظور در حال انجام است.

فروزان همچنین به مراسم پایانی دهه صفر اشاره و بیان کرد: به این منظور نیز چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است. پارسال در دهه پایانی ماه صفر چهار میلیون و ۷۰۰ نفر وارد خراسان رضوی شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها