مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشست باپرداخت بخشی ازمطالبات پیمانکاران حوزه راه استان به زودی پیمانکاران که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: 300 طرح راه و شهرسازی در حال اجرا به دلیل کمبود اعتبار و نقدیندگی تعطیل شده است.
کد خبر: ۹۰۶۸۳۷۴
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
نژاد صفوی با بیان اینکه هم اکنون پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی بیش از هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان طلبکار هستند افزود: با پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران، اجرای طرح‌های راهسازی سرعت می‌گیرد و محور‌های یاسوج ـ. اصفهان، یاسوج ـ. شیراز، بابامیدان ـ. گچساران ـ. بهبهان، یاسوج ـ. اقلید بهسازی و توسعه می‌یابد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم از پیمانکاران به عنوان یکی از عوامل تعیین‌کننده و موثر در توسعه کشور یاد کرد و گفت: با تشکیل کارگروهی هر سه ماه یکبار مشکلات پیمانکاران بررسی و براساس اولویت بندی مطالبات آنان پرداخت می‌شود.
غلام محمد زارعی هم چنین با انتقاد از بستن حساب پیمانکاران اداره کل راه و شهرسازی به دلیل بدهی این اداره گفت: تلاش می‌شود بدهی‌های بخش خصوصی از طریق تهاتر با سیستم بانکی تسویه شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم با اشاره به اینکه اولویت استان توسعه راه‌های ارتباطی است گفت: مطالبات پیمانکاران اولویت بندی، قرارداد‌های آنان بازنگری، توان پیمانکاران ارزیابی و مشکلات آنان رفع شود.
عزیز فیلی افزود: تا زمانی که مطالبات پیمانکاران پرداخت نشود قرارداد جدیدی برای اجرای طرح با آن‌ها انعقاد نمی‌شود.
رییس اتاق بازرگانی استان هم از مسئولان خواست برای توسعه استان طرح‌های برجای مانده را تعیین تکلیف کنند.
جبارکیانی با بیان اینکه باید اولویت پرداخت و تزریق اعتبار براساس کارکرد‌های پیمانکاران باشد افزود:ضرورت دارد بدهی‌های مالیاتی و بانکی پیمانکاران با اجرای طرح تهاتر رفع شود.
ارسال نظرات