خبرهای داغ:
یک تحقیق جدید در انگلیس و ولز نشان می‌دهد تفاوت‌های نژادی برای پلیس این ۲ کشور اهمیت بیشتری یافته است.
کد خبر: ۹۰۶۸۲۹۸
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
 
به گزارش خبرگزاری بسیج، یک تحقیق جدید در انگلیس و ولز نشان می‌دهد تفاوت‌های نژادی برای پلیس اهمیت بیشتری یافته است.

پایگاه شبکه اسکای نیوز نوشته است که محققان اعلام کردند افراد سیاهپوست در انگلیس و ولز ۹ برابر بیشتر از افراد سفیدپوست برای کشف مواد مخدر از سوی پلیس متوقف شده و مورد بررسی قرار می‌گیرند.

این محققان اعلام کردند وضعیت نژادپرستی در طی چهارسال گذشته و از زمان صدور بیانیه ترزا می و وزیر کشور انگلیس مبنی بر غیرمنصفانه بودن توقف و جستجو به ویژه مردان جوان سیاهپوست، نه تنها بهتر نشده بلکه تشدید نیز شده است.

تحقیق مشترک دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن و انجمن کارشناسان حقوق بشر و کارشناسان قوانین مواد مخدر، اعلام کرد که اگر چه متوقف ساختن و جستجوی افراد از سوی پلیس به طرز قابل توجهی کاهش یافته است، اما تبعیض نژادی در امر نظارت و تعقیب جرائم مربوط به مواد مخدر افزایش یافته است.

براساس این گزارش، افراد سیاه پوست در بازه زمانی ۱۷-۲۰۱۶، ۸.۷ برابر بیشتر از افراد سفیدپوست برای مواد مخدر متوقف شده‎‏اند. این میزان برای سایر جرائم نیز  ۷.۹ برابر بیشتر از افراد سفید پوست بود.

افسران پلیس در ماه مارس سال ۲۰۱۷، ۳۰۳۸۴۵ مورد توقف و جستجو انجام داده اند که از سال ۰۲-۲۰۰۱ تاکنون کمترین میزان جستجو و توقف بوده و نوعی رکوردشکنی به حساب می‌آید.

منتقدان با محکوم کردن این رویه پلیس، بر این باورند که این رویه ناعادلانه افراد سیاهپوست و اقلیت‌های قومی را هدف قرار می‌دهند.

نماینده مجلس انپلیس از تاتنهام می‎گوید که رویه فعلی توقف و جستجو به دلیل تصور جامعه سفیدپوست از شایع بودن استفاده از مواد مخدر در میان گروه‌های قومی و نیز جوامع سیاهپوست بوده و تبدیل به سرگرمی فانتزی افراد پلیس شده است.
 
وی افزود: "مردان جوان سفید پوست از طبقه متوسط به شدت در دانشگاه‌ها سیگار می‌کشند و در مهمانی‌های شبانه خود کوکائین مصرف می‌کنند. در حالی که مورد توجه پلیس قرار نمی‌گیرند. "

براساس این گزارش ۶۰ درصد توقف و جستجو‌ها در مورد افراد سیاهپوست انجام می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها