مسئول امور روحانیّون نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوشهر:
مسئول امور روحانیّون دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در کلاس تفسیر قرآن کریم در جمع کارکنان این سپاه گفت: امروز دشمنان ما در دشمنی با ما بسیار انقلابی ­تر از بعضی مسئولان ما هستند.
کد خبر: ۹۰۶۸۲۵۳
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام ابوذر شاد اظهار کرد: انسان ­ها در دنیا قوانینی را برای نظم در اجتماع خود ایجاد کرده ­اند که جدای از این قوانین، خداوند متعال نیز سنت­ هایی دارد که بر اساس آن، عالَم را مدیریّت می­ کند و این سنّت ­ها خلل ­ناپذیر هستند.

وی رویارویی حق و باطل را یکی از سنّت ­های خداوند عنوان و تصریح کرد: قرآن کریم در آیات مبارکه 112 سوره انعام و 31 سوره فرقان به این سنّت الهی اشاره کرده است تا جایی که می ­فرماید ما هیچ پیغمبری را در دنیا نیاوردیم مگر این که دشمنی برای او قرار دادیم.

مسئول امور روحانیّون دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) بوشهر اذعان کرد: امروز برخی روشن فکرنماها تلاش می ­کنند این سنّت الهی را زیر سؤال ببرند و بیان می­ کنند که مبارزه، مقاومت و انقلابی ­گری را شما وارد زندگی ما کرده ­اید و برای ما دشمن ­تراشی می­ کنید و در یک کلام این که آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ قبول ندارند.

حجت الاسلام شاد تأکید کرد: امروز ماهیّت دشمن برای همه افشا شده امّا بعضی ­ها از روی عمد این ماهیّت را انکار کرده و مثلاً در زمینه برجام می­ گویند اگر رئیس جمهور فعلی آمریکا نبود برجام ما نافرجام نمی ­ماند در صورتی که این مشکل مربوط به رئیس جمهور آمریکا نیست بلکه به ماهیّت استکباری آمریکا برمی­ گردد.

وی افزود: این طور موضع ­گیری ­ها باعث می ­شود که جوانان ما از نظر فکری به گمراهی کشیده شوند و واقعیّت مطلب این است که دشمنان ما این گونه نیستند که اگر ما یک خاکریز را به دشمن بدهیم بهانه از آنان گرفته شود بلکه به تعبیر قرآن کریم دشمنان از ما راضی نمی ­شوند مگر این که ما زیر حاکمیّت آن­ ها برویم.

الزامات دشمن ­شناسی بر اساس دیدگاه رهبری

مسئول امور روحانیّون دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) در ادامه به الزامات دشمن­ شناسی بر اساس دیدگاه رهبری اشاره و گفت: توجّه به تمایز مخالف و دشمن یکی از الزامات دشمن ­شناسی است و فهم این مطلب لازم است که بدانیم دشمن با مخالف فرق دارد.

شاد افزود: کسانی که با ما اختلاف سیاسی دارند امّا در چهارچوب انقلاب اسلامی دارند کار می ­کنند دشمن ما نیستند بلکه فقط یک مخالف هستند و نباید آن­ ها را ضدّ انقلاب نامید که برای نمونه می ­توان به فردی اشاره کرد که مثلاً در مبحث انقلابی ­گری روحیّه­ ی انقلابی ندارد امّا در چهارچوب نظام اسلامی مشغول به خدمت است.

وی شناخت دشمن اصلی از دشمن فرعی را از دیگر الزامات دشمن­ شناسی عنوان و اظهار کرد: گاهی اوقات ندانسته تمام توان خود را صرف دشمن فرعی می­ کنیم و این کار باعث از بین رفتن نیروی ما می ­شود به همین خاطر لازم است دشمن اصلی را خوب بشناسیم و بدانیم که مثلاً امروز کسانی که در منطقه با ما دشمنی می ­کنند نوچه­ های آمریکا هستند و دشمن اصلی ما به حساب نمی ­آیند.

مسئول امور روحانیّون دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوشهر پیش­ فعالی سیاسی را از ویژگی ­های دشمنان انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: پیش­ فعالی سیاسی اصطلاحی است که از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی وارد ادبیّات سیاسی شد و مفهومش این است که دشمنان انقلاب اسلامی از لحاظ کمّی کارهای زیادی انجام می­دهند و از هر طریق که بتوانند تلاش می ­کنند بر ضدّ نظام جمهوری اسلامی ایران اقداماتی انجام دهند امّا چون تمرکز کافی ندارند تحرکات بالای آن­ ها، اقدامات دیگرشان را خنثی می ­کند.

حجت الاسلام ابوذر شاد اذعان کرد: عقب ­نشینی در برابر دشمن بدترین استراتژی است چرا که اگر جلو دشمن کوتاه بیایید آن­ ها نه تنها دست از دشمنی برنمی­ دارند بلکه جری ­تر نیز شده و فکر می ­کنند شما از موضع ضعف دارید عقب ­نشینی می ­کنید و اصلاً فکر نمی ­کنند که شما از موضع قدرت دارید عقب ­نشینی قهرمانانه انجام می­دهید.

وی در پایان ابراز کرد: این اعمال و رفتار ماست که هویّت و عاقبت ما را رقم می ­زند به همین خاطر لازم است مراقب باشیم در امتحان­ های الهی رفوزه نشده و از درجه انسانیّت خود تنزل نکنیم همان گونه که خیلی ­ها حافظ قرآن و دارای مراتب بالا بودند امّا رفوزه شده و تنزّل پیدا کردند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها