مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی در جلسه بررسی نحوه توزیع این حبوبات در بین مردم در فرمانداری آذرشهر، گفت: 15 هزار تن حبوبات احتکار شده در انبارهای آذرشهر به نرخ مصوب دولتی بین مردم توزیع و عرضه می شود.
کد خبر: ۹۰۶۸۲۴۹
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سداحد یوزباشی افزود: دستور عرضه این حبوبات صادر و صاحب کالا به 10 درصد از ارزش ریالی این مواد جریمه شده است و باید این کالا در سامانه جامع ثبت و پس از قیمت گذاری به نرخ مصوب دولت و با نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت توسط صاحب کالا به فروش برسد.
وی با بیان اینکه همه اصناف و تجار باید کالاهای موجود در انبارهای خود را در سامانه جامع ثبت کنند، اظهار داشت: به استناد مواد قانونی و تصمیمات ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفاء، تمامی مالکان و بهره برداران انبارها و مراکز نگهداری کالا و صاحبان کالا موظفند در اسرع وقت نسبت به ثبت مشخصات انبار و مراکز نگهداری کالا و موجودی کالای خود در سامانه جامع اقدام کنند.
یوزباشی یادآوری کرد: ثبت نکردن ورود و خروج کالا به هر میزان در سامانه جرم محسوب شده و با متخلفان طبق قوانین موبوط برخورد می شود.
وی ادامه داد: تعزیرات حکومتی به دنبال ایجاد آرامش و روند طبیعی تجارت در جامعه بوده و هدف جریمه کردن اصناف و یا تجار نیست.
فرماندار آذرشهر نیز در این جلسه با بیان اینکه قابل تصور نبود که در این شهرستان چنین انبارهایی وجود داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه این شهرستان از قطب های مطرح در زمینه حبوبات از جمله لپه و نخود در کشور است تصور وجود این انبارها را ممکن می سازد.
فرامرز اللهیاری افزود: هم اکنون با وجود بزرگترین شهرک صنعتی شمال غرب کشور بیش از 40 درصد صنعت استان در آذرشهر است.
وی از نبود ساختمان و امکانات مناسب و نیروی کافی برای اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان نیز انتقاد کرد و اظهار داشت: با وجود این همه کارخانجات، تولید کنندگان و پتانسیل های زیاد این شهرستان از ساختمان مناسب و نیروی کافی برای اداره صنعت، معدن و تجارت برخوردار نیست.
اللهیاری با اعلام نارضایتی تجار و صنعت گران این شهرستان از این وضعیت، ادامه داد: انتظار می رود مسوولان مربوط در ایجاد ساختمان و تامین نیرو و امکانات آن تدابیر لازم را انجام دهند تا تجار و صنعتگران این شهرستان در روند کاری خود با مشکل روبرو نباشند.

ارسال نظرات