خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: بخش اعظمی از مشکلات فعلی جامعه به خود مدیران باز می گردد که در صورت اراده و عزم جدی مسئولان می توان برای حل آنها اقدام کرد.
کد خبر: ۹۰۶۸۲۲۹
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

به  گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی امروز (یکشنبه) در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین و معاون مالی و پشتیبانی دادگستری که در سالن عدالت دادگستری استان برگزار شد، افزود: اگر مدیران و مسئولان جامعه در گذشته فعالتر برای خدمات رسانی و حل مشکلات اقدام می کردند امروزه به قطع وضع بهتری را در جامعه مشاهده می کردیم.
این مسئول قضایی اضافه کرد: اگر مدیران و مسئولان خود را با طبقات پایین جامعه هماهنگ می کردند امروزه بسیاری از مشکلات و آسیب ها در جامعه وجود نداشت و زمینه سوء استفاده دشمنان نیز فراهم نمی شد.
وی با بیان اینکه قطعا مشکلات فعلی جامعه حل خواهد شد افزود: به یقین این انقلاب مسیر خود را ادامه خواهد داد و کسانی که بخواهند در مقابل این جریان بایستند و در مسیر مخالف شنا کنند حذف خواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اضافه کرد: بخش دیگری از مشکلات جامعه به تصویب قوانین ناقص و اجرای آنها که به تخریب محیط زیست، منابع آبی و ... منجر شده بر می گردد.
وی گفت: باید تلاش کنیم با اجرای عدالت که حرکت بر مدار قانون و شرع است مشکلات جامعه را کاهش داده و میزان رضایت مندی مردم را از حاکمیت افزایش دهیم.
مقام ارشد قضایی استان خاطر نشان کرد: در این راستا باید مجموعه قضایی استان نگاه جدیدی به قانون داشته باشد و آن را ابزاری برای اجرای عدالت نه مانع تحقق آن بدانند.
وی گفت: خوشبختانه این نگاه جدید به قانون در استان در بخش های مختلف از قبیل مهریه، حفظ واحدهای تولیدی، نگاه داشت آب های زیرزمینی و... در حال اجرا است که به اصلاح و رفع بسیاری از مشکلات منجر خواهد شد.
این مسئول قضایی خاطر نشان ساخت: در حوزه حقوق عمومی نیز مدیران باید بدانند که نمی توانند طبق تمایل خود برای تفسیر قانون اقدام کرده و بیت المال را برداشت و هزینه کنند.
وی با بیان اینکه احساس عدالت در جامعه از اجرای آن مهمتر است، گفت: باید مجموعه قضایی در استان به گونه ای رفتار کنند که مردم در جامعه احساس عدالت داشته باشند و بتوانند در محاکم و دادگاه ها به راحتی از حق خود دفاع نمایند.
این مسئول قضایی استان خاطر نشان کرد: مهمترین عامل احساس عدالت تکریم مردم در دستگاه قضایی و برخورداری دو طرف دعوا از احترام،نگاه و فرصت صحبت برابر است که باید مورد توجه قضات محاکم در استان قرار گیرد.
رییس کل دادگستری استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه های استکبار جهانی برای ناامید ساختن مردم از انقلاب گفت: دشمنان گمان کرده اند که مردم بعد از 40 سال دست از انقلاب خواهند کشید در حالیکه مردم ایران به برکت ولایت مقام معظم رهبری و بهره گیری از مکتب عاشورا هرگز اجازه زیاده خواهی به دشمنان را نخواهند داد.
وی گفت: قطعا این بار دشمنان سیلی محکم تری از ملت خواهند خورد و در برابر عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران سر تعظیم فرود خواهند آورد.
در پایان این مراسم از تلاش ها و زحمات حجت الاسلام حسین کثیرلو تقدیر و علی شعبانی به سمت رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین معرفی شد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها