خبرهای داغ:
رییس سابق دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین گفت: علیرغم افزایش قیمت سکه با اقدامات دستگاه قضایی استان 11 درصد از شمار زندانی های مهریه قزوین کاهش یافت.
کد خبر: ۹۰۶۸۲۱۵
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو امروز (یکشنبه) در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین و معاون مالی و پشتیبانی دادگستری که در سالن عدالت دادگستری قزوین برگزار شد افزود: طی چهارسال و چهار ماه خدمت در شهرستان قزوین به 174 هزار و 642 پرونده رسیدگی شد که رقم بسیار بالا و قابل توجه ای است.
وی افزود: طی این مدت موجودی پرونده های محاکم خانواده شهرستان 38 درصد و مدت زمان اجرا 29 درصد کاهش یافت.
این مسئول قضایی خاطر نشان کرد: به طور متوسط ماهانه 120 پرونده اجرای احکام در شهرستان وجود داشت که تا حد ممکن تلاش شد از تعطیلی واحدهای تولیدی در راستای سیاست قضایی و اجرایی کشور جلوگیری شود.
حجت الاسلام کثیرلو با بیان اینکه یکی از سیاست های اصلی قوه قضاییه الکترونیکی کردن دادرسی ها بود اضافه کرد: اجرای کامل برنامه های مدیریت پرونده های قضایی و اتوماسیون اداری در کلیه دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین و حذف کاغذ یکی از برنامه های ما بود که با اجرای آن تمام اقدامات دستگاه قضایی در مدیریت به صورت مکانیزه و اداری انجام شد.
این مسئول ادامه داد: یکی از اقدامات دیگر انجام شده اجرای طرح آرشیو بایگانی راکد و ارسال بیش از 70 هزار پرونده به بایگانی راکد بود.
وی گفت: در نتیجه این اقدامات 76 درصد ابلاغ های شهرستان به طور متوسط به صورت الکترونیک و در دادگاه های خانواده به بیش از 90 درصد نیز رسید.
این مسئول اضافه کرد: ابلاغ الکترونیک 90 درصدی کار بزرگی است که با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در حوزه شهرستان قزوین اجرای آن شتاب گرفت.
وی گفت: برگزاری جلسات دوره های آموزش و مدیریت پرونده های قضایی، استقرار تقریرنویسان در دادگاه ها، اتصال به شبکه دولت و ارسال انواع مکاتبات از طریق این شبکه و کاهش استعلام چندماه به چند ساعت، تشکیل جلسات آموزشی برای ماموران ابلاغ و بازدید مستمر از دادگاه های حقوقی،کیفری و سازمان زندان ها از جمله اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده اند.
در پایان این مراسم از تلاش ها و زحمات حجت الاسلام حسین کثیرلو در این سمت تقدیر شد و وی به عنوان معاون رییس کل دادگستری استان قزوین در امور حقوق شهروندی و علی شعبانی به عنوان رییس جدید دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین معرفی شدند.
همچنین محمد افشاری به عنوان معاون مالی و پشتیبانی دادگستری کل استان قزوین تقدیر و عباس علائیان به این سمت و معاون قضایی رییس کل دادگستری استان معارفه شد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها