امام جمعه خلیل‌آباد گفت: زیارت ائمه در آموزه‌های دینی مورد تأکید قرارگرفته و کاروان‌های پیاده یک سفر معنوی است و باید به مسائل معنوی و زیارت توجه بیشتری صورت گیرد.
کد خبر: ۹۰۶۸۱۹۶
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام ناهیدی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی استقبال و بدرقه زائران پیاده علی بن موسی‌الرضا (ع) در خلیل‌آباد اظهار داشت: احادیث فراوانی در خصوص زیارت ائمه اطهار با پای پیاده وجود دارد که تأثیر فراوانی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه مطمئناً طی مسیری طولانی با پای پیاده مشکلات خاص خود نظیر شرایط جوی، ایمنی و… را دارد، خاطرنشان کرد: کاروان‌های پیاده این مسیر طولانی را با وجود تمام مشکلات به عشق امام رضا (ع) طی می‌کنند.

امام جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه راه اندازی کاروان‌های پیاده یک حرکت کاملاً مردمی است و مردم بخش‌های مختلف این سفر را بر عهده دارند، تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد باید زمینه را برای تجدید بیعت با اهل‌بیت به‌وسیله زیارت را برای خود و دیگران فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت کاروان‌های پیاده بسیار حائز اهمیت است، اذعان کرد: انتظار و توقع داریم در بحث مدیریت وقت بیشتری گذاشته شود تا وضعیت مطلوب تری در این سفر داشته باشیم و بُعد معنوی به خوبی در این کاروان‌ها مشهود باشد.

ناهیدی با تأکید بر اینکه باید انتظارات کاروان‌های پیاده را تا حد امکان فراهم شود، عنوان کرد: زیارت ائمه در آموزه‌های دینی مورد تأکید قرارگرفته و کاروان‌های پیاده یک سفر معنوی است و باید به مسائل معنوی و زیارت توجه بیشتری صورت گیرد.



راه اندازی کاروان‌های پیاده یک حرکت فرهنگی است

مجتبی شاکری در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان خلیل‌آباد در مسیر جاده ولایت قرار گرفته است آماده خدمت رسانی به زائران پیاده حضرت علی بن موسی الرضا (ع) می‌باشد.

وی با بیان اینکه راه اندازی کاروان‌های پیاده یک حرکت فرهنگی است که شاید توفیق بسیاری از افراد نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این حرکت با سفر تفریحی تفاوت دارد و باید آن را قدر دانست.

فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه کاروان‌های پیاده یک نماد اقتدار برای نظام است، تصریح کرد: پیاده روی دهه آخر صفر یک حرکت مردمی است که مردم را به سمت کربلا و مشهد می‌کشاند و وابسته به هیچ نهاد و ارگانی نیست.

وی با اشاره به اینکه سختی‌هایی که در این مسیر وجود دارد باعث درک بهتر مصائب اهل بیت می‌شود، اذعان کرد: خدمات دهی رسمی به کاروان‌های پیاده از تربت حیدریه آغاز می‌شود، ولی مجموعه شهرستان خلیل‌آباد حداکثر تلاش خود را برای خدمات دهی بهتر به زائران این مسیر خواهد داشت.

شاکری حضور با معرفت در این کاروان‌های پیاده زیارتی باعث کاهش بزه کاری‌های اجتماعی می‌شود، خاطرنشان کرد: کار فرهنگی در این مسیر مد نظر قرار گیرد تا بتوانیم معرفت و آشنایی بیشتری با سیره اهل بیت کسب شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها