خبرهای داغ:
زرآبادی گفت: وظیفه ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تلاش برای‌ اجرایی شدن این مصوبه در تمام کشور است چراکه این قانون، یک قانون حمایتی است و امیدواریم روشندلان به حق قانونی خود دست یابند.
کد خبر: ۹۰۶۸۱۶۰
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سیده حمیده زرآبادی در همایش روز جهانی عصای سفید که با حضور مسوولان استانی و روشندلان استان در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، بیان کرد: کسب مقام جهانی نابینای قزوینی در مسابقات پارالمپیک آسیایی نشان از این امر دارد که باید توانایی‌های معلولان شناخته شده و آنها قدر خود را بدانند چرا که می‌توانند موفق‌تر از افراد دیگر در جامعه عمل کنند.
وی گفت: در راستای حمایت از معلولین، لایحه‌ای تحت عنوان ایجاد اشتغال معلولین در مجلس مصوب شد که باید بخشی از ظرفیت دستگاه‌ها به اشتغال معلولان و بکارگیری آنها در بخش های مختلف اختصاص یابد و در همین لایحه قبول مسوولیت و اشتغال در بخش اپراتور دستگاه‌های اجرایی برای نابینایان و ناشنوایان نیز در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وظیفه ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تلاش برای‌ اجرایی شدن این مصوبه در تمام کشور است چراکه این قانون، یک قانون حمایتی است و امیدواریم روشندلان به حق قانونی خود دست یابند.
زرآبادی اظهار کرد: همایش روز عصای سفید فرصت مناسبی است که به مشکلات و خواسته‌های متعدد قشر روشندل جامعه پرداخته شود تا آنها نیز بتوانند همانند دیگر اقشار جامعه از امکانات زندگی بهره مند شوند.
بالغ بر ۴ هزار نفر نابینا در استان وجود دارد
در ادامه مریم بیدخام مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز در این همایش خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌های اشتغال معلولان بکار گرفته شود و همچنین به موضوع مناسب سازی اماکن عمومی شهر اهمیت داده شود تا این قشر از جامعه مانند سایر افراد از امکانات زندگی و شهری بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: روشندلان بسیار مستعد هستند و با وجود تمام مشکلات در عرصه تحصیل و زندگی شهروندی، می‌توانند با استفاده از استعدادهای ذاتی خود در عرصه های علمی، ورزشی، اجتماعی به مدارج بالایی دست یابند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین عنوان ‌کرد: نیاز است زمینه ای فراهم شود که نابینایان بتوانند همانند تمامی شهروندان از تمام امکانات همچون فرهنگ سرا، کتابخانه، مراکز فرهنگی و درمانی بهره‌مند شوند و ما در دفتر اجتماعی استانداری نیز در راستای ارتقا سطح کیفی زندگی آنها و فرهنگ مردم حمایت های معنوی و مادی ارائه می‌دهیم.
بیدخام افزود: در استان قزوین بالغ بر ۴ هزار نفر نابینا وجود دارد که نیاز است خانواده ها نسبت به سلامت فرزندان خود دغدغه بیشتری داشته و در امر پیشگیری و درمان نابینایی فرزندان خود اقدام کنند.
در پایان این همایش که با حضور مدیرکل بهزیستی، نماینده مردم در مجلس و مسئولان استانی برگزار شد، از زوج‌های جوان روشندل، قاریان و روشندلان توانا تقدیر به عمل آمد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها