رحیم پور ازغدی با بیان اینکه زنان مسلمان به زودی مسیر زنان عالم و مسیر جامعه جهانی را تغییر خواهند داد گفت:این تغییر مسیر را می توان در گسترش نهضت حجاب در جهان به خوبی مشاهده کرد.
کد خبر: ۹۰۶۸۱۲۲
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست تخصصی رسالت زن مسلمان همگام با زینب کبری(س) در مسیر اربعین، امروز، ۲۱ مهرماه، با حضور حسن رحیم‌پورازغدی و بانوان ایرانی و خارجی مسلمان مجاهد و خادم اهل بیت(ع) به همت سازمان بسیج جامعه زنان کشور در محل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

حسن رحیم پور ازغدی در این نشست با اشاره به اینکه مدیریت ۷۰ موکب در مسیر راهپیمایی اربعین برعهده مبلغان زن است گفت: در تاریخ جهان چنین راهپیمایی سابقه نداشته و این یک رکورد جهانی است.

وی با اشاره به یک جمله از حضرت زینب در جریان خطبه ایشان در مقابل یزید که فرمودند تو فراموش خواهی شد ولی ما هرگز فراموش نمی شویم؛ هر چند در ظاهر ما را قتل عام کرده باشی.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه زنان مسلمان به زودی مسیر زنان عالم و مسیر جامعه جهانی را تغییر خواهند داد همانطور که نهضت حجاب در حال گسترش در سطح جهانی است گفت: نهضت حجاب از ایران به ترکیه و به غرب گسترش یافته با وجود اینکه ترکیه نقطه هجوم فرهنگی غرب و حجاب ستیزی در نظر گرفته شده بود.

این کارشناس تصریح کرد: علی رغم فشارهای لیبرالیسم در مقابل حجاب اما آنان با گسترش روز افزون حجاب دچار شکست بزرگی شده اند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به حضور زنان بزرگ در ایران عراق و سطح جهان مانند شهید بنت الهدی صدر و مرضیه دباغ که نمونه های بارز فعالیت های سیاسی اجتماعی زنان مسلمان هستند و اظهار داشت: بدون حضور زنان در هیچ جنگی به پیروزی نمی رسیم.

وی در ادامه به ارزش خانواده در اسلام پرداخت و گفت: این اتهام که اسلام و دین برای حذف زن از عرصه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بر معقوله شوهرداری و فرزندداری حبس جنس زن در خانه تاکید دارد، صحیح نیست.

ازغدی افزود: از منظر اسلامی خانه نقطه شروع هر تجمع و پایه تمدن و منزه است چون بستر تربیت انسان و سکوی پرش انسان است.

وی مواجهه حضرت زینب (س) با یزید و سخنرانی های ایشان در مدینه را نمونه بارز تربیت زن مسلمان دانست و ابراز داشت: در کجای ادبیات جهان زنی در زنجیر اسارت با قدرت در مقابل شخصیت های سیاسی قدرتمند خود ایستاده اند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه سخنرانی زینب کبری (س) در مقابل یزید و ادامه این روشنگری ها در مدینه موجب سقوط یزید و بخشی از بدنه بنی امیه شد اظهار داشت: به دلیل همین روشنگری ها در تاریخ عنوان شده فرمان تبعید ایشان از سوی یزید صادر شد و به همین دلیل در میان شهادت در تبعید و رحلت ایشان اختلاف نظر هست.

وی  زینب کبری را روح مقامت در میان مسلمانان دانست و گفت: وضعیت زن در ایران اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته بسیار تغییر کرده و فضایی حاکم شد که زنان بدون استثمار جنسی در اجتماع حضور پیدا کنند.

رحیم پور ازغدی خاطر نشان کرد: وسعت و سرعت حضور با حفظ حجاب زنان در اجتماع به حدی زیاد بود که در جهان نظیر نداشته است.

وی مسابقه راه انداختن میان دو جنس و رقیب دانستن آنها را اشتباه دانست و گفت: خداوند هر دو جنس را محتاج بهم آفرید و نشان و ارزش مساوی دارند.

ارسال نظرات