معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: بهترین دستورات برای تربیت جسمی و روحی کودک در آیات قرآن کریم وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۶۸۰۵۶
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمدرضا عرشیان در همایش تخصصی حمایت و معاضدت از حقوق کودکان که در دادگستری استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: در آیات قرآن کریم بهترین دستورات برای تربیت جسمی و روحی کودک نهفته است؛ و به تناسبی که هر خانواده فرهنگ غنی دینی و اسلامی دارد، می‌تواند فرهنگ و تعالیم قرآنی را به فرزند منتقل کند.

وی با اشاره به حمایت‌های قانونی که در اسلام نسبت به کودکان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در اسلام برای کودکان مطرح‌شده است، بحث تربیت روحی و جسمی آن‌هاست که در این راستا نبایستی از هیچ تلاشی فروگذار باشیم.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با اشاره به آیاتی در قرآن کریم که لقمان به فرزند خود پند و اندرز می‌دهد، تصریح کرد: والدین باید در کنار تربیت مادی و جسمی که برای فرزندان دارند، تربیت معنوی را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: فرزندی که در رفاه مادی باشد، اما در رفاه معنوی نباشد نمی‌تواند در حد عالی به‌منظور و مقصد نهایی برسد.

عرشیان با بیان اینکه کمرنگ شدن نظم اجتماعی و تربیت معنوی در جامعه زنگ خطری برای جوامع بشریت محسوب می‌شود، اذعان کرد: در حقیقت تمامی کشور‌های در حال پیشرفت و توسعه در این وضعیت قرار گرفته‌اند و فقط کشور ما در این موضوع مستثنا نیست.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با بیان اینکه اسلام در راستای مرتکب شدن کودک به جرم توجه ویژه‌ای کرده است، تصریح کرد: اگر کودک نابالغی مرتکب قتلی شود، دیه‌اش بر عهده عاقله اوست؛ لذا قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۸۱ حمایت‌های خوبی را از کودکان و نوجوانان معین کرده است.

وی با بیان اینکه در حقیقت ازلحاظ قانونی در حوزه حقوق کودکان چیزی کم گذاشته نشده است، گفت: باید هم از قانون‌گذار و هم مجریان قانونی کشورمان که تمام همت و تلاش خود را برای اقشار آسیب‌پذیر به کار می‌برند؛ حمایت شود.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با بیان اینکه مشکل اعمال سلیقه‌های شخصی در برخی از اجرای قانون‌ها وجود دارد، ادامه داد: در حقیقت برنامه‌های خوبی برای حقوق کودکان در نظر شده است؛ اما قطعاً این اقدامات کافی نیست و امیدواریم که بتوانیم در این راستا قدم‌های مثبت و ارزشمندی را برداریم تا با این اقدامات قدم‌های ارزشمندی برای کودکان آینده این مرزوبوم برداشته شود.
ارسال نظرات