خبرگزاری بسیج: عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از محدوده بافت فرسوده منطقه 20 که با حضور شهردار منطقه و شورایاران انجام شد گفت: گردشگری تاریخی و مذهبی تهران انحصارا شامل منطقه 20 می شود.
کد خبر: ۹۰۶۸۰۲۹
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار و مدیران ارشد منطقه و تعدادی از شورایاران از محدوده بافت فرسوده محله های جوانمرد قصاب، ملک آباد، هاشم آباد و نفرآباد بازدیدکردند و موانع تخریب و نوسازی این موقعیت ها را مورد بررسی قرار دادند.

نژاد بهرام در جلسه هم اندیشی این برنامه با اشاره به اینکه عزم دولت، شورا و شهرداری بر نوسازی بافت فرسوده است و این مهم در مدیریت شهری مناطق نیز بایستی اولویت اول قرار گیرد، گفت: منطقه 20 از مناطق ویژه تهران است و تا پایان سال شیرازه های اصلی نوسازی بافت فرسوده، موانع احتمالی تخریب و نوسازی و پروژه های محرک توسعه بایستی تعریف شود و سال 98 به فاز اجرا اختصاص یابد.

نژاد بهرام چشم انداز منطقه 20 را گردشگری انتخاب کرد و افزود: منطقه 20 دارای موقعیت های خاص از لحاظ آثار تاریخی و موقعیت های مذهبی هست به همین دلیل تنها مقصد برای گردشگری تاریخی و مذهبی تهران محسوب می شود و این مهم در انحصار شهرری است.

وی هوشمند سازی را لازمه جهانی شدن هر شهری دانست و گفت: ارائه خدمات آنلاین به شهروندان و فراهم آوردن بستر فعالیت های اینترنتی مقدمه هوشمند سازی شهر است که منطقه 20 می تواند به الگوی مناسبی برای شهر هوشمند تبدیل شود.

کابل های فشارقوی ملک آباد دفن می شوند

نژاد بهرام در خصوص وجود دکل های برق فشار قوی در ملک آباد نیز گفت: این مشکل با مشارکت مالکان حل می شود و دفاتر توسعه و نوسازی با همراهی شورایاران بایستی مشارکت پذیری شهروندان این محدوده را تقویت کنند تا با کمک آنها بستر دفن کابل ها فراهم شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران علاوه بر تسریع در نوسازی بافت فرسوده،  بررسی و رسیدگی به آلودگی های ناشی از پایانه های شهری و گود ضایعات محمود آباد را نیز در دستور کار مدیریت شهری منطقه 20 قرار داد.

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 به شعار "ری شهر ایرانی اسلامی پیشرو" اشاره کرد و گفت: شهرری قابلیت تبدیل شدن به مقصد سفرهای گردشگری تاریخی و مذهبی را دارد و تمامی برنامه های عملیاتی و طرح های شهری با این رویکرد طراحی و اجرا خواهد شد.

ری شهر ایرانی اسلامی پیشرو می شود

افشار توسعه اقتصادی را رمز توسعه شهرری برشمرد و افزود: وجود 180 هکتار حریم پیرامون ری، پتانسیل عظیمی است که ضمن حفاظت از آن قابلیت توسعه گردشگری و فضاهای تفریحی را دارد.

وی با اشاره به اینکه موقعیت های خاص منطقه 20 که قابلیت گردشگری دارد شناسایی شده اند، ادامه داد: کارخانه سیمان تهران به عنوان موزه صنعت می تواند نقطه شروع گردشگری آثار تاریخی شهرری قرار بگیرد و این نقطه شروع به اندازه آثار تاریخی و باستانی شهرری دارای جاذبه توریستی و ویژگی های منحصر به فرد است.

افشار در خصوص تقویت آیتم اسلامی شعار "ری شهر ایرانی اسلامی پیش رو" نیز گفت: از لحاظ کالبدی محورهای اصلی منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و بقعه های متبرکه مزین به نمادها و طرح های اسلامی می شود و از لحاظ مفهومی نیز با بهبود وضعیت اقتصادی رفتارهای انسانی و اخلاقی در بین شهروندان بیش از پیش تقویت خواهد شد.

 براساس این گزارش زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفتگوی چهره به چهره با شهروندان، بازدید از تکیه 300 ساله نفرآباد از دیگر حاشیه های برنامه بازدید عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران و هیئت همراه از محدوده بافت فرسوده منطقه 20 بود.

ارسال نظرات