خبرهای داغ:
کتاب شرّ آنلاین (مجموعه‌ فلسفه‌ عمومی بلک ول) اثر دین کوکینگ و یورگن وان دن هون منتشر شد.
کد خبر: ۹۰۶۷۹۹۹
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج،  کتاب شرّ آنلاین (مجموعه فلسفه عمومی بلک ول) اثر دین کوکینگ و یورگن وان دن هون توسط وایلی بلکول منتشر شد. شر آنلاین با تحلیلی کامل از یک پدیده‌ی اجتماعی در حال ظهور و انتشار، جنبه‌های اخلاقاً مشکل‌زای اینترنت را در جامعه ما بررسی می‌کند. این کتاب که فقط برای دانشمندان عرصه‌های فلسفه، روانشناسی، علوم اطلاعات و علوم اجتماعی نوشته نشده است، خوانشی در دسترس و جالب توجه برای هرکسی است که به ادراک ظهور شر در جهان تحت حاکمیت دیجیتال ما علاقه‌مند است.

فیل زیمباردو درباره این اثر گفته است:دوست دارم بهترین و بالاترین جایزه را تقدیم دین کوکینگ و یورگن وان دن هون کنم. تقابل بین خیر و شر جایگاهی اصلی در چالش‌های مقابل ماهیت انسانی ما دارد و این تحقیق خلاقانه در مورد انتشار شر به‌وسیله همه این فناوری‌های توانمند، سؤالاتی اساسی را در مورد اخلاقیات و ارزش‌های ما ایجاد می‌کند. گفتار کوکینگ و وان دن هون در مورد آفت اخلاقی شر ما را هم با شیاطین درونی و هم با شیاطین اطرافمان روبرو می‌کند. در نهایت همگی ما با تحلیل‌های ادراکی آن‌ها تقویت می‌شویم.

روجر کریسپ استاد فلسفه اخلاق، دانشگاه آکسفورد هم در رابطه با محتوای این کتاب گفته است: ما اکنون در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که با فراگیری اینترنت تعریف می‌شود. از اشتغالات روزمره ما به رسانه‌های اجتماعی تا گردش‌ها در انجمن‌ها و ظهور اینترنت تاریک، اینترنت به‌عنوان فضایی با مشخصه عدم واقعیت، انزوا، گمنامی، مادی‌گرایی و عقده‌های روحی دائمی آن مشخص می‌شود –زمینه زایای کاملی برای ابرازاتی جدید و بی‌سابقه از شر. شر آنلاین اولین تحلیل کامل از شر و شخصیت اخلاقی در ارتباط با زندگی‌های هرچه بیشتر آنلاین شونده ماست.

فصول کتاب ایده‌های سنتی حول پدیده شر را در فلسفه اخلاق در نظر می‌گیرد و بررسی می‌کند که طلوع اینترنت چگونه چالش‌های بی‌سابقه‌ای را به رویکرد‌های نظری پیشین تحمیل کرده است. کوکینگ و وان دن هون پیشنهاد می‌کنند که حسی در حال رشد از سردرگمی اخلاقی –آفت اخلاقی—افراد معمولی و نرمال را به‌سوی کار‌های شیطانی سوق می‌دهند و آن دسته از ارزش‌هایی که برای زندگی اخلاقی الزامی هستند، همانند استقلال، صمیمیت، اعتماد و محرمانگی، به وسیله زیرساخت‌های آنلاین و فناوری‌های جدید به خطر افتاده‌اند. این فرضیه جدید از اعمال شیطانی دیدگاهی جدید را به ماهیت اخلاقی شخص ایجاد می‌کند و راه را برای حیطه‌ی در حال رشد جدیدی از اندیشه اجتماعی هموار می‌سازد.

این کتاب در ۱۷۶ صفحه، توسط وایلی بلکول در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها