خبرهای داغ:
دفتر نشر معارف پنج اثر تازه به قلم رهبران و فعالان مبارز جهان اسلام را منتشر کرد.
کد خبر: ۹۰۶۷۹۹۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، دفتر نشر معارف در ایام مصادف با ماه محرم الحرام، ماه عزای سید و سالارشهیدان پنج کتاب با موضوع اهل بیت (ع) از نویسندگان و اندیشمندان جبهه مقاومت را روانه بازار نشر کرده است.

کتاب «برآستان اهل بیت (ع)» نوشته استاد عبد الوهاب حسین از مبارزین و از رهبران نهضت انقلابی مردم بحرین است که به تازگی منتشر شده است.

«عبد الوهاب حسین» در بین انقلابیون بحرینی عموماً با لفظ «استاد» و لقب « مفجّرالثورۀ»(آغاز گر انقلاب) خطاب می‌شود و از مخالفان سرشناس رژیم آل خلیفه و از رهبران انقلاب بحرین به شمار می‌رود.

 این اندیشمند مسلمان علاوه بر مشی انقلابی در برابرظلم، نگاه عالمانه به مسائل نیز دارد.

 کتاب «برآستان اهل بیت (ع)» مجموعه ای از سخنرانی اوست که به مناسبت های مختلف میلاد یا شهادت اهل بیت (ع) ایراد شده است...

 کتاب دارای بیست فصل در موضوغات مختلفی نظیرسیره پیامبراسلام(ص) ،جایگاه معنوی حضرت زهرا(س) صلح وسازش امام حسن مجتبی(ع)،سیره دیگر ائمه علیهم اسلام و همچنین جایگاه امامت را مورد بررسی قرار می دهد. نویسنده مقدمه کتاب را درحالی نگاشت که در زندان های رژیم منحوس آل خلیفه به سر می بُرد. این کتاب در تیراژ هزار نسخه وبا قیمت 13500تومان روانه بازار نشر شده است.

این ناشر همچنین کتاب «بانوی آسمانی» را در مورد زندگانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به قلم کمال السید و ترجمه مهدی نوری کیذقانی و سکینه صارمی منتشر کرده است.

 نویسنده در مقدمه کتاب می گوید: در تاریخ اسلام ، توجه ویژه ای به فاطمه ی زهرا (س) شده است وآنگونه که درباره ایشان با تکریم رفتار شده است، با هیچ کس رفتار نشده است؛ به گونه‌ای که نام ونشانش فصلی درخشان در خاطره تاریخ اسلامی است. این کتاب در قطع پالتویی ودر شمارگان هزار نسخه و با قیمت 10000هزار تومان روانه بازار نشر گردیده است..

دیگر کتاب منتشر شده در دفتر نشر معارف کتاب «امام مهدی(عج)» نوشته شهید جبهه مقاومت عراق شهید آیت الله سید محمد صدر است.

آیت الله شهید سید محمد صدر، از علمای مبارز و برجسته معاصر عراق و از شاگردان آیت الله شهید سید محمد باقر صدر و امام خمینی (ره) استکه در سال 1377 به دست رژیم بعثی صدام به شهادت رسید و به شهید صدر ثانی مشهوراست.

 فرزند وی مقتدی صدر هم اکنون یکی ازجریان های سیاسی فعال در عراق را رهبری می کند. این فقیه و اندیشمند برجسته دارای آثار بیشماری است که ازجمله آن کتاب حاضر است که خلاصه ای از سه جلد نخستین دانشنامه ی امام مهدی (عج) است که شهید صدر برای سهولت استفاده خوانندگان آن را نگاشته و مطالب آن دانشنامه را به صورت ساده‌تر آورده است.

 کتاب دارای پنج فصل در زمینه زندگانی امام دوازدهم است. ولادت و غیبت صغری، برنامه ریزی الهی برای روز موعود، امکان طول عمر، غیبت کبری، وظیفه اسلامی در دوره غیبت کبری از فصول کتاب است. این کتاب در قطع پالتویی ودر شمارگان هزار نسخه و با قیمت 5000هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

کتاب ده گفتار از علامه عفیف نابلسی (رییس جمعیت علمای جبل عامل لبنان) نیز از دیگر آثار جدید این ناشر است. این اندیشمند لبنانی گفتارهایی را درقالب کتابی به جامعه اندیشمندان و دانش پژوهان معارف اسلامی ارائه کرده است. گفتار هایی هم چون ، حکومت اسلامی، شخصیت اسلامی، وحدت اسلامی، حج، اثر حج در مبارزه با قدرت های استکباری ، صلح حدیبیه ،نکاتی از سوره نور، جنبش شیعیان، شیخ بهاء الدین عاملی(شیخ بهایی)، تاریخ مقاومت اسلامی از عناوین مطرح شده در کتاب می باشد.  ترجمه این اثر  را نیز اسماء خواجه زاده بر عهده داشته است. این کتاب در تیراژ هزار نسخه وبا قیمت 13000تومان روانه بازار نشر شده است.

دفتر نشر معارف همچنین کتاب حرکت اسلامی در عراق از آثار اندیشمند فقید و مبارزعالم تشیع مرحوم علامه عبدالهادی الفضلی(ره) را نیز به تازگی منتشر کرده است.

سیر تاریخ حرکت اسلامی در عراق و تشکیل حزب  الدعوۀ الاسلامیه و نقش حوزه علمیه نجف در مبارزات قرن معاصر از جمله ویژگی های این کتاب است. این کتاب با ترجمه علیرضا اشرفی نسب و در قطع پالتویی ودر شمارگان هزار نسخه و با قیمت 10000هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها