خبرهای داغ:
احمدی گفت: ۱۱۵ نفر دانش آموز با نیاز ویژه شناسایی شدند که به مدارس عادی و استثنایی ارجاع شدند و تا پایان ابانماه این امر ادامه دارد. گفتنی است در این فرآیند ارزیابی و سنجش، صد در صد ورودی های پایه اول را پوشش می دهیم و در مجموع،۶ هزار نفر از نوآموزان پیش دبستانی نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند.
کد خبر: ۹۰۶۷۹۳۵
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، معرفت اله احمدی مسوول آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین، در نشست خبری ستاد اجرایی بزرگداشت هفته ملی پارالمپیک با اشاره به برنامه های این هفته بیان کرد: اولین فعالیت رسمی ما همزمان با آغاز هفته پارالمپیک از روز ۲۴ مهرماه با نام پارالمپیک و روز آموزش و عصای سفید، بابرگزاری بازی ها و ورزش های ویژه نابینایان در مدارس با نیازهای ویژه آغاز می شود.

وی گفت: این برنامه ها در روز ۲۵ مهرماه بانام روز پارالمپیک در مدرسه و دانشگاه با برگزاری پنجمین دوره پارالمپیاد درون مدرسه ای و با حضور قهرمانان پارالمپیاد در هنرستان الغدیر، هنرستان الزهرا و دبیرستان شهید شریعتی ادامه خواهد داشت.

مسوول مدارس استثنایی استان قزوین اظهار کرد: روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه با نام روز نشاط با خانواده، جمعه ۲۷ مهرماه بانام میثاق با شهدا و ایثارگران و تجدید بیعت با ولایت، شنبه ۲۸ مهرماه با نام پارالمپیک و بهزیستی، یکشنبه ۲۹ مهرماه بانام پارالمپیک و رسانه و ‌دوشنبه با نام شکوه، همدلی و همزبانی نیز برنامه هایی با محوریت توانمندی معلولان و اطلاع رسانی توانمندیهای این جامعه با نیازهای ویژه برگزار خواهد شد.

احمدی ضمن اشاره به آمار مراکز استثنایی استان عنوان کرد: آموزش و‌ پرورش استثنایی استان دارای ۲۲ مدرسه و پنج مرکز توانبخشی برای دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری می باشد و در مجموع ۲۷ مرکز در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: به هزار و ۵۰ دانش آموز با نیاز ویژه شامل شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم و هزار و ۲۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه که شامل چهار معلولیت شنوایی، بینایی جسمی حرکتی و اوتیسم با هوش بهر عادی با رویکرد تلفیقی فراگیر در این مراکز آموزش داده می شود.

مسوول مدارس استثنایی استان قزوین ضمن اشاره به سیاست های مدارس استثنایی تصریح کرد: سیاست ما این است تا با ورود به هنگام بتوانیم این دانش آموزان را برای ورود به مدارس عادی آماده کنیم و در حال حاضر ۶۳ نفر در معلولیت شنوایی از هفت ماهگی تا ۶ سالگی وجود دارند و بنا نیست جداسازی شکل بگیرد بلکه باید آنها را آماده ورود به مدارس عادی کنیم.

احمدی اضافه کرد: در ۹ منطقه استان مدرسه استثنایی وجود دارد و در همه مراکز شهرستان دو تا سه مرکز برای پوشش مناطق مختلف وجود دارند.

وی با اشاره به سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان خاطرنشان کرد: امسال براساس تفاهم با آموزش و پرورش استان ۲۰ هزار نفر ارزیابی می شوند که ۱۷ هرار ۹۶۹ نفر تا پنج شنبه ارزیابی شده اند و سعی داریم هزار نفر نیز تا پایان ابانماه ماه ارزیابی شوند.

این مسوول اشاره کرد: از این تعداد ۱۵ هزار نفر به مدارس عادی معرفی شده اند و هزار و ۹۰۰ نفر ارجاعی آمادگی تحصیلی یا آزمون هوش داشتیم که ۱۱ درصد آمار را شامل می شوند که به تفکیک ۵۸۸ نفر در کم شنوایی و ناشنوایی و هزار و ۴۹ نفر ارجاع بینایی بودند.

مسوول مدارس استثنایی استان قزوین افزود: همچنین از این تعداد ۱۱۵ نفر دانش آموز با نیاز ویژه شناسایی شدند که به مدارس عادی و استثنایی ارجاع شدند و تا پایان ابانماه این امر ادامه دارد. گفتنی است در این فرآیند ارزیابی و سنجش، صد در صد ورودی های پایه اول را پوشش می دهیم و در مجموع،۶ هزار نفر از نوآموزان پیش دبستانی نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها