خبرهای داغ:
وارثی گفت: تاکید ما به ورزش به دلیل تغییر رفتارهای اخلاقی در معلول است چرا که آمار افسردگی در جامعه بالاست و اثر ورزش در بهبود افسردگی امری بدیهی است.
کد خبر: ۹۰۶۷۹۳۳
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری ستاد اجرایی بزرگداشت هفته ملی پارالمپیک استان قزوین بیان کرد: تنها گروهی که می تواند به ما کمک کند اصحاب رسانه هستند که اگر این همراهی مستدام باشد می توان سلامت اجتماعی را بدون آسیب اجتماعی گسترش داد.

وی گفت: روز ۲۳ مهرماه آغاز هفته پارالمپیک است و اهمیت این هفته در حدی است که ستادی ملی ایجاد شده و در استان قزوین نیز این ستاد حدود یکماه است با همکاری هیات ورزشی معلولان و جانبازان، هلال احمر و سایر دیتگاههای متولی ورزش تشکیل شده است‌.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در این ستاد نزدیک به ۳۵ برنامه در هفته پارالمپیک اجرا می شود و تلاش داریم شعار هفته پارالمپیک که با توکل ما می توانیم را اجرایی نماییم.

وارثی عنوان کرد: بیش از ۲۳ هزار معلول در استان شناسایی شده که در خصوص رسیدگی به مشکلات آنها، قسمتهای حمایتی در حوزه مسکن و معیشت و اشتغال مربوط به سازمان بهزیستی می باشد.

وی افزود: بهزیستی متولی ورزش معلولان بوده و به دنبال تسهیل خدمات ورزشی و توسعه بسترهای ورزشی بین جامعه معلولان است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: معلولان هم باید از یک فرصت مناسب برای استفاده از امکانات شهری بهره مند شوند. در ستاد مناسب سازی یکی از راهکارهای جدی، بحث همگن سازی خدمات است که با همکاری اداره کل ورزش استان از مناسب سازی اماکن ورزشی بهره مند شوند.

وارثی اضافه کرد: تندرستی به معنای سلامت کامل جسمی و روانی و روحی فرد است که دو هدف دارد کلی یعنی
به تاخیر انداختن مرگ، و فرهنگ سازی ورزش معلولان از اهداف اجرای برنامه های تندرستی است.

وی در خصوص آثار ورزش در بین جامعه معلول عنوان کرد: اجتماعی شدن معلولان از آثار ورزش است. به دلیل تفاوت های ظاهری فرد معلول، که موجب انزوای فرد معلول می شود از طریق ورزش می توانیم بر باورهای فرد معلول اثر ارزشمند داشته باشیم. و این امر موجب رشد صحیح روان فرد می شود.

وارثی گفت: تاکید ما به ورزش به دلیل تغییر رفتارهای اخلاقی در معلول است چرا که آمار افسردگی در جامعه بالاست و اثر ورزش در بهبود افسردگی امری بدیهی است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها