خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: جناح امام جمعه قرآن، رسول گرامی اسلام (ص) و چهارده معصوم (ع) است، امام جمعه مردم را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده می‌کند و باید نقش فرماندهی قرارگاه بصیرتی، تقوایی، معنوی و ایمانی را برای مردم اجرا کند، امام جمعه برای همه مردم شهرش نقش پدری و معلمی دارد.
کد خبر: ۹۰۶۷۸۵۰
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تودیع و تکریم امام جمعه اسفرورین با عرض تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: حجت‌الاسلام زارعی امام جمعه شهر اسفرورین که ۱۲ سال زحمات فراوانی برای این منطقه کشیده درحال جابجایی از این شهر است و جای ایشان در بین دیگر دوستان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان خالی خواهد بود.
وی افزود: امام جمعه این شهر فردی فاضل، عالم و دارای خانواده‌ای مومن است که حضورش در این شهر مایه برکت بود، البته جابجایی ایشان در شهر دیگر به معنای استفاده از برکات وجودیشان در فضای دیگر است که منشاء خیرات و برکات خواهد بود.
امام جمعه قزوین ابراز کرد: شهر اسفرورین منطقه‌ای شهیدپرور و دارای مردمی اهل نماز جمعه و جماعت است، یک شهر مومن‌پرور و دارای مردمی ایمانی است که سنگر نمازجمعه را حفظ می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: خداوند می‌فرماید همه زمین و آسمان و عالم را برای انسان و جن و انسان را برای بندگی خودم آفریدم، در زمان ترک دنیا از ما سوال نمی‌شود عضو کدام جناح و حزب و جریان بودید و در چه قدرتی و مسندی قرار داشتید؛ بلکه از بندگی خداوند از ما سوال می‌شود.
وی ابراز کرد: رئیس‌جمهور، وزیر، نماینده مجلس، امام جمعه، استاندار، دانشجو، طلبه و هرکسی در هر کسوت و مقامی باید بندگی خدا را بجا بیاورد، شغل اول همه ما بندگی خداست، گاهی ما به میزانی درگیر شغل‌های دوم و سوم می‌شویم که کار اصلی خود را فراموش می‌کنیم.
آیت‌الله عابدینی بیان کرد: امام حسین (ع) روز دوم محرم زمانی‌که به کربلا رسیدند، در سخنرانی خود به مردم فرمودند: «چه عاملی باعث شده شما شمشیر خود را برای کشتن فرزند رسول خدا آماده کرده‌اید؟ مردم بنده و برده دنیا هستند و دین خود را برای دنیای خود می‌دهند و دین آن‌ها فقط بر سر زبانشان است و تا زمانی‌که معیشت آن‌ها با دین هماهنگ است، دیندارند؛ اما زمانی‌که منفعت دنیایی آن‌ها با دین هماهنگ نباشد دینداران کم می‌شوند».
امام جمعه قزوین با اشاره به تفاوت‌های نمازخواندن و اقامه نماز عنوان کرد: گاهی فردی نماز می‌خواند اما اهل ظلم، دروغ، غیبت، بداخلاقی، ربا و رشوه است، اما امکان ندارد شخصی که اقامه کننده نماز است اهل سیّئات باشد، با بررسی آیات قرآن درمی‌یابیم که خداوند به طور مکرر ما را به اقامه نماز دعوت می‌کند.
وی مرکز اقامه نماز را نمازجمعه معرفی کرد و ادامه داد: مردم اسفرورین طی سالیان گذشته به خوبی نشان داده‌اند که برپاکننده نمازجمعه در این شهر بودند که این مسئله همان اقامه نماز است، حضور در نمازجمعه عاقبت ما را آباد می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: طبق آیات الهی نمازی که اقامه شد اجازه نمی‌دهد که ما به دنبال فحشا و منکرات برویم و جلوی نفاق، ظلم، حیله و نیرنگ، دروغ و تهمت را می‌گیرد، در قرآن کریم می‌خوانیم یکی از دعاهای حضرت ابراهیم(ع) این است که اقامه کننده نماز باشد و همه نسل‌های آینده هم در این مسیر قرار داشته باشند، همه مسلمانان ذرّیه حضرت ابراهیم هستیم که هرکس لیاقت داشته باشد اقامه کننده نماز خواهد بود.
آیت‌الله عابدینی گفت: در زیارتنامه پیامبر(ص)، همه ائمه(ع) و شهدای عزیز همه را با «قد اقمت الصلاة» خطاب می‌کنیم یعنی همه این عزیزان پرچمدار اقامه کننده نماز بودند، برای اقامه کنندگی نماز لازم نیست حتما به شهادت برسیم بلکه باید به دنبال اجرای مبانی دینی در جامعه باشیم.
وی اذعان کرد: شخصی که دغدغه دین خدا را دارد، اهل صداقت، دفاع از مظلومین، برپایی عدالت، مقابله کننده با ظلم و استکبار، آمر به معروف و ناهی از منکر است، اقامه کننده نماز خواهد بود، حجت‌الاسلام زارعی امام جمعه شهر اسفرورین به مدت ۱۲ سال در این شهر اقامه کننده نماز بوده که امیدواریم خداوند از وی قبول کند.
امام جمعه قزوین تصریح کرد: شاید در هر منطقه ای عده ای طرفدار نگاه حزبی، جناحی و قومی باشند اما توصیه و درخواست من این است که پای این نگاه‌ها را به مساجد و نمازجمعه نکشانید و دست یکدیگر را برای رضای خدا باهم بفشارید، امام جمعه ای که جناح گرایی کند امام جمعه نیست.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: جناح امام جمعه قرآن، رسول گرامی اسلام(ص) و چهارده معصوم(ع) است، امام جمعه مردم را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده می‌کند و باید نقش فرماندهی قرارگاه بصیرتی، تقوایی، معنوی و ایمانی را برای مردم اجرا کند، امام جمعه برای همه مردم شهرش نقش پدری و معلمی دارد.
وی در پایان بیان کرد: از زحمات حجت الاسلام زارعی در کسوت امام جمعه این شهر تشکر می‌کنیم و امیدواریم امام جمعه بعدی مبلغ و مروج نمازجمعه و نمازهای جماعت در این شهر باشد، لطف و برکت خداوند به مردمی تعلق می‌گیرد که اهل مسجد و تقوا و ایمان باشد.
1001/\30/f

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها