به همت بسیج اساتید کردستان برگزار گردید

همایش یاد وخاطره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان

همایش گرامیداشت ۵۴۰۰ شهید استان کردستان با همکاری کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۶۷۸۱۵
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

همایش یاد وخاطره  ۵۴۰۰ شهید استان کردستان

به گزارش سرویس بسیج اساتید خبرگزاری بسیج، استان کردستان؛ همایش یاد و خاطره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان با همکاری بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد سنندج با حضور سردار محمد حسین رجبی فرمانده محترم سپاه بیت المقدس کردستان،سردار علی مولوی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در استان کردستان، همچنین حضرت آیت الله حسینی شاهروردی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و اساتید دانشگاهی استان سنندج برگزار گردید.

 

در این برنامه ابتدا ریاست دانشگاه آزاد دکتر کیانی، ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به مهمانان و مدعوین در مورد جایگاه و مقام شهدا نزد خداوند سخنانی ایراد نمود .

 

در ادامه سردار رجبی فرمانده سپاه استان به اهداف برگزاری کنگره شهدا در استان کردستان اشاره کرد و گفت: در راستای کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان، اقدامات زیادی توسط اعضای کمیته‌های تعیین‌شده انجام گرفته که برگزاری این کنگره منطقه‌ای نیز در همین راستا برگزار شده است.

 

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان خاطرنشان کرد: برای برگزاری هرچه باشکوه و در خور شان کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان در مجموع ۶۰ کمیته تشکیل شده است که اقشار مختلف را شامل می‌شود.

 

سردار رجبی نقطه آغاز برگزاری این کنگره عظیم را کنگره شهدای پیش‌مرگان مسلمان کرد در سال ۹۵ در استان عنوان کرد و گفت: این کنگره با تلاش تمام مجموعه‌ها و مشارکت بالای مردم به ویژه خانواده شهدا در سطح قابل‌قبولی برگزار شد.

 

وی تصریح کرد:‌ کنگره و اجلاسیه نهایی ۵۴۰۰ شهید استان نیز به حمد و قوه الهی اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان برگزار می‌شود.

وی گفت: در فاصله زمانی این دو کنگره خیلی از برنامه‌های فرهنگی و یادواره شهدا به تناسب حوزه کاری هر کدام از کمیته‌ها برگزار می‌شود که یکی از این برنامه‌ها نیز همین جلسه است و البته این تنها برنامه دانشگاه‌های استان نبوده و برنامه‌های مختلفی در این مدت برگزار شده که جای تقدیردارد.

 فرمانده سپاه کردستان از برگزاری یادواره شهدای بیجار با حضور سردار فضلی در هفته آینده در این شهرستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد؛ با تلاش همه مجموعه‌ها این کنگره یکی از برنامه‌های خوب فرهنگی در فضای جامعه ما باشد و این اقدامات بتواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد و مخاطبین را برای اهداف تعیین شده جذب کند.

 

سردار رجبی خاطرنشان کرد: استان کردستان تنها استانی است که دو بار در راستای برگزاری این کنگره به محضر مقام معظم رهبری شرف‌یاب می‌شود که این افتخار بزرگی برای ما خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: البته می‌دانیم این اقدامات در تراز آن مجاهدت‌های بزرگ نیست، ولی این کار در حد توان و وسع ماست. سپاه محرک این برنامه و مجریان آن بخش‌های مختلفی هستند که در قبال شهدا و ایثارگری‌های آنان احساس وظیفه می‌کنند که برگزاری این‌دست برنامه‌ها در شرایط کنونی که دشمنان تمام توان خود را برای دورکردن جوانان از فرهنگ ایثار و شهادت بکار گرفته‌اند نیازی ضروری است.

 

ایشان افزود: ما در هشت سال جنگ تحمیلی، جنگ سخت و بسیار پرخسارت را تحمل کردیم، که فقط خسارت مادی ما یک هزار میلیارد دلار بود و جوانان عزیزی را از دست دادیم که بی‌بدیل بودند و مابه ازای آنها وجود ندارد از این رو ترویج افکار و راه آنها رسالت بزرگی است.

 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه همه اقشار جامعه در آن دوران در قالب بسیج و پشتیبانی و غیره برای مقابله با دشمنان به میدان آمدند، گفت: عنصر تعیین‌کننده پیروزی ما در جنگ هشت ساله بسیج مردمی بود که دشمن با وجود داشتن تجهیزات و نیروی نظامی قابل توجه از وجود نیروی با اراده و مومن بی‌بهره بود.

 

سردار رجبی با تاکید براینکه الان جنگ دیگر داریم که همه از مسوول و غیرمسوول باید حس و اقدام عملی با این جنگ را بگیریم، گفت: اجرای کامل طرح هانسون که خروجی اتاق آمریکایی است در ایران هدف اصلی دشمنان است و برای رسیدن به این هدف از هر بستر و ظرفیتی استفاده می‌کنند.

 

وی گفت: ما باید برای مقابله با این طرح برنامه داشته باشیم و مانع پیشبرد اهداف آنان برای ایجاد یک جنگ روانی با اعمال تحریم‌های اقتصادی و فشار روی معیشت مردم شویم. ایجاد جنگ روانی با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی از اهداف دشمنان است که باید بگوییم دشمن تا حدودی هم موفق بوده است. برخی مسوولان در حوزه مدیریتی خود هم پاسخگوی مردم نیستند.

 

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان با طرح این سوال که ما در برابر این هجمه گسترده دشمنان چکار کرده‌ایم، عنوان کرد: برخی مسوولان حتی حاضر نیستند در حوزه مدیریتی خود پاسخگوی مردم باشند، اگر در هر حوزه‌ای اعتصاب وجود دارد، یک نفر بیاید صحبت کنند و این حداقل کاری است که می‌توانیم در این شرایط برای مقابله با عملیات روانی دشمنان انجام داد. هنوز حس جنگ در بین مسوولان شکل نگرفته است.

 

سردار رجبی تصریح کرد: هنوز این حس که در جنگ قرار داریم در بین مسوولان ما شکل نگرفته است و در چنین شرایطی تبلیغات دشمنان در فضاهای مجازی بیش از پیش با گستردگی قابل توجهی انجام می‌گیرد.

 

وی دستور رهبر معظم انقلاب را فصل‌الخطاب برای تمام مسوولان دانست و گفت: وقتی دستوری داده می‌شود همه باید گوش به فرمان باشند، الان باید همه برای مقابله با دشمنان هماهنگ باشیم و هر کس در جایگاه خود به رسالتی که دارد با عزم جهادی عمل کند. امروز مهم‌ترین خواسته دشمنان ایجاد جنگ روانی در ایران است و می‌خواهند با تحریم‌ها و رواج احتکار کالا و غیره نظام را به سمت براندازی سوق دهند.

 

سردار رجبی عنوان کرد: دشمنی دشمنان و ادعای آنان در براندازی نظام مربوط به امسال و سال گذشته نیست، اینها چهل سال است شعار براندازی نظام را می‌دهند ولی هیچ وقت موفق نشده و این نصرت و عنایت الهی همواره شامل انقلاب ما بوده و امروز در اوج اقتدار به سر می‌برد.

 

وی در پایان اضافه کرد: هرکسی در برابر دشمنان اسلام جهاد کند خداوند به آنها نصرت می‌دهد و این وعده الهی است که تحقق پیدا خواهد کرد.

 

در ادامه سردار مولوی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در استان کردستان از مردمان چه مرد و چه زنان استان کردستان در دوران دفاع مقدس که با غیرتمندی و شجاعت تمام همراه رزمندگان جلوی دشمن ایستادگی کردن یاد کرد و چهار ویژگی اساسی از رزمندگان دوران دفاع مقدس را بیان نمودن ایشان اولین ویژگی را امام محوری یا همان ولایت محور بودن رزمندگان و شهدا دانست که تمامی رزمندگان پیرو خط و کلام امام(ره) بودند. دومین ویژگی را دین مداری و دین داری آنها دانستند، سومین و چهارمین ویژگی را غیرتمند بودن و شجاع بودن رزمندگان بر شمردن که باعث شد ذره ای از خاک این کشور به دست دشمن نیفتد.

 

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید کردستان

ارسال نظرات