حجه الاسلام لائینی با تاسف به اینکه امروزه معادل قرارداد کاپینولاسیون اتفاقاتی در مجلس به تصویب می رسد،خاطر نشان کرد:مشاهده می شود در مجلس برای مصوبه ی که به اصطلاح در رابطه با لوایح ولایحه ی که مربوط به کنفوانسیون های تهیه شده به وسیله ی خارجی ها است به عنوان مبارزه با سرچشمه های مالی ومنابع تروریسم که انها تهیه می کنند وما تصویب میکنیم.
کد خبر: ۹۰۶۷۷۷۸
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت السلام محمد باقر محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا بابیان اینکه مقام معظم رهبری جلسه ای 2ساعته با قوای سه گانه داشتند، اظهارکرد:جلسه ای در تاریخ 18مهر من باب مشکلات مملکت با روسای قوای سه گانه و مسئولین بلند پایه برگزار شدکه در رابطه با مسائل ناشی از تحریم های ظالمانه بود.
وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری مشکلات مملکتی واقتصادی حاکم بر جامعه را به صورت داخلی وخارجی تقسیم کرد، خاطرنشان کرد:می توان مشکلات به وجود امده را به دودسته تقسیم کرد که گروهی از انها از سمت دشمنان مربوط به تحریم ها است و بعضی از مشکلات مربوط به داخل کشور وساختارهای اقتصادی می باشد.
محمدی لائینی بابیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری مشکلات موجود باعث بروز تنگنا به ویژه برای طبقات ضعیف جامعه شده است،اظهار کرد:مقام معظم رهبری در جلسه با قوای سه گانه تاکید فرمودندکه این مشکلات به ویژه مشکلات گرانی وکاهش قدرت خریدبه معیشت بخش زیادی از مردم به ویژه طبقات ضعیف را دچار تنگنا کرده است.
وی با بیان تشکر از مسئولین من باب توجه وتلاش برای رفع مشکلات گفت:انشالله مسئولین توصیه های مقام معظم رهبری را جدی بگیرند ودنباله روی حل مشکلات پیش رو امده باشند.
محمدی لائینی بابیان اینکه این مشکلات نوعی جنگ اقتصادی از طرف دشمنان است،خاطرنشان کرد:موضوع اقتصاد به عنوان یک جنگ از طرف دشمن است ولی طبق فرموده های مقام معظم رهبری بخش زیادی از این مشکلات مربوط به داخل کشور است وبخش کمتری مربوط به تحریم ها است.
وی بابیان اینکه باید تغییر درست وکارشناسی شده منباب حل مشکلات صورت گیرد،گفت:باید مدیریت ها را جدی تر،جهادی تر وتلاشها را بیشتر کردو به سیاست ها ورویکرد ها بعضا عمل کرد ویک تغییری درست وکاشناسی شده ی انجام داد ویک جبهه ی دفاعی ومستحکمی متکی به داخل واقتصادمقاومتی را پی ریزی کرد.
محمد لائنی بابیان اینکه افراد محتکر با احتکار خود را الوده به این ننگ نکنند، اظهار کرد: انشالله که فروشندگان خودشان را الوده به این ننگ نکنند چرا که سودی چندانی در پس این عمل ناپسند نیست وما به همان اقلیت اعلام می کنیم به قیمت گرسنگی دادن و تحمیل فشار به خانواده های ضعیف وبخاطر سود بیشتر مرتکب چنین کار ناپسندی نشوند که باید در روز قیامت جوابگوی مردم ضعیف باشند.
وی با بیان اینکه با تصویب کاپیتولاسیون در 13مهر 1342امام (ره)فریاد اعتراض بلندکردند، اظهار کرد:قانون کاپیتولاسیون در مرداد 42در مجلس سنای رشت به تصویب رسیدو4ابان 42به قانون قراداده کاپیتولاسیون فریاد امام بلند شدوبا اعتراض به ان سخنرانی پر معنا ومهمی را آنجام دادکه این خود سر آغازی برای برپایی انقلاب اسلامی شده بود.
واین مسئول با تاسف به اینکه امروزه معادل قرارداد کاپینولاسیون اتفاقاتی در مجلس به تصویب می رسد،خاطر نشان کرد:مشاهده می شود در مجلس برای مصوبه ی که به اصطلاح در رابطه با لوایح ولایحه ی که مربوط به کنفوانسیون های تهیه شده به وسیله ی خارجی ها است به عنوان مبارزه با سرچشمه های مالی ومنابع تروریسم که انها تهیه می کنند وما تصویب میکنیم.
وی با بیان اینکه رهبر معظم پیش از انجام عمل نادرست هشدار لازم را دادند؛اظهار کرد:اگر امام (ره)ان روز نسبت به کاپیتولاسیون بعداز تصویب ان اعتراض داشتندامروز رهبر بزرگوارمان پیش از ان هشدار لازم را داده اند از نمایندگان انتظار می رودکه هشدار مقام معظم رهبری را جدی بگیرند.
متن هشدار(مقام معظم رهبری فرمودند که این معاهدات ابتدادر اتاق های فکر قدرتهای بزرگ وبرای تامین منفع مصالح انها پخت وپز می شودو سپس با پیوستن دولت های هم سو ویادنباله رو ویا مربوط شکل به ظاهر بین المللی می گیرد به گونه ی که اگر گشور مستقلی مانند ایران انها را قبول نکرد او را مورد هجوم شدید قرار می‌دهند که به عنوان مثال 150کشور پذیرفته ان چطور ایران ان را رد می کند؟همانگونه که درباره برخی کنوانسیونها بین المللی اخیرا مطرح شده در مجلس گفتند ومجلس شورای اسلامی که رشید،بالغ وعاقل است باید مستقلادر موضوعات مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانون گزاری کند،البته ممکن است برخی مفاد ومعاهدات بین المللی خوب باشند اما هیچ ضرورتی ندارد با استناد به این مفادبه کنفواسیون های بپیوندیم که از عمق اهداف ان اگاه نیستیم یا می دانیم که مشکلاتی دارند).
محمدلائینی با بیان اینکه دلیلی برای قبول کنوانسیونهاو معاهدات استکبار گران نداریم؛خاطرنشان کرد:رهبر معظم به صراحت فرمودند که دلیلی ندارد ما این کنفواسیون ها معاهداتی که در اتاق فکری انها پخت وپز می شود را به کشور خودتحمیل کنیم ومجبور باشیم ام را تصویب کنیم .
وی با بیان اینکه معاهدات دشمنان برای بسط سلطه ی نظام استکبار است؛گفت:این مشکلات واتفاقات پیش رو امده روزنه ها ونفوذی برای بسط سلطه نظام استکباری در جهان از طرف دشمنان است.
وی در اخر خطبه های خود با بیان اینکه باز هم همه ی شما را به تقوای خدا توصیه می کنم؛اظهار کرد: تقوا را پیشه کنید البته رعایت تقوا سهت است ونیاز به صبر دارد لیکن صبر تقوا آسانتر از عذاب حهنم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها