رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا:

تربیت ۱۰ هزار حافظ قرآن در ارتش/دشمن شناسی و ولایی بودن شاخصه اصلی ارتش

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا با اشاره به تربیت ۱۰ هزار حافظ قرآن گفت: شاخصه اصلی ارتش دشمن شناسی و ولایی بودن است.
کد خبر: ۹۰۶۷۵۷۲
|
۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام شعبانعلی صالحی نسب پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به در مصلای مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی با تلاش‌های مجاهدانه فرماندهان و روحیه جهادی و معنویت محور در جهان شناخته‌شده است، ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارتش داشتن روحیه انقلابی محسوب می‌شود که تبیین اندیشه‌های امام راحل و تشریح فرمایش‌های مقام معظم رهبری را در دستور کار دارد.
وی افزود: یکی از برنامه‌های خوبی که امروز ارتش در دست پیگیری دارد ورود به آسیب‌ها در حوزه‌های امنیتی و فرهنگی است لذا با احصا مشکلات برای آن برنامه‌ریزی جدی دارد.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا بابیان اینکه ارتش دشمن‌شناس و ولایی بودن شاخصه اصلی آن است، ابراز داشت: حضور درصحنه، ایستادگی و ثابت‌قدم بودن پای انقلاب، دور بودن از اشرافیت، خدمت خالصانه به مردم، استکبارستیزی و شجاعت در اقدام ازجمله مهم‌ترین شاخص‌های ارتش محسوب می‌شود.
صالحی نسب بابیان اینکه محورهای یک ارتش، معنویت و انقلابی بودن است، تصریح کرد: در ارتش ۳۸دوره مسابقات قرآنی برگزار شد و ۱۰هزار نفر حافظ قرآن هستند که نشان می‌دهد معنویت در صدر برنامه‌های ارتش است.
وی بابیان اینکه هفت دوره جشنواره حدیث در ارتش برگزارشده است، افزود: پنج هزار و ۶۰۰کلاس قرآن در سه‌شنبه‌های هر هفته به‌صورت پیوسته اجراشده است که باید گفت خط سیر کارکنان غیور ارتش بدون ورود به دسته‌های احزاب سیاسی است.
صالحی نسب ضمن بیان اینکه از امام صادق(ع) روایت است که می‌فرماید پنج ویژگی است که اگر یک مورد از آن‌ها هم در انسان‌ها نباشد، نتیجه آن نقص در زندگی و عقل و همچنین ایجاد دل‌مشغولی است، تأکید کرد: نخستین این ویژگی‌ها بدن سالم است که در نیروهای مسلح نیز می‌تواند به‌مثابه یک فاکتور مهم در مقابله با تهدیدت مطرح شود.
وی افزود: امنیت دومین موضوع ازنظر امام صادق(ع) است و همان‌طور که این مقوله مهم و حیاتی رسالت نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس بوده، امروز نیز رسالتی مهم بر دوش نیروهای مسلح است.
مسئول عقیدتی سیاسی نزاجا گفت: سومین ملاک از دید امام صادق (ع)، توسعه در رزق و روزی حلال است که انسان باید تلاش کند در زندگی همواره کار درست را با بهترین نحو انجام دهد و چهارمین مقوله همدم سازگار محسوب می‌شود که دوران سربازی از این منظر بسیار حساس است که انسان بتواند دوست خوبی را برگزیند.
صالحی‌نسب با بیان اینکه فرزند، همسر و دوست صالح سه نیاز انسان است، گفت: آخرین ملاکی که امام صادق(ع) در زندگی خوب بر می‌شمارند، آرامش است که به انسان کمک می‌کند که به زندگی خویش، کیفیت ببخشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار