خبرهای داغ:
قالیباف:

فرهنگ شهید «همدانی» فرهنگ مجاهد راه خدا و بر اساس قرآن و اهل بیت(ع) بود/ ضعف ما در حوزه اقتصادی ناکارآمدی و ضعف مدیریتی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حقیقت فرهنگ شهید «همدانی» که از خود به جا گذاشت، فرهنگ مجاهد راه خدا و براساس قرآن و اهل بیت(ع) بود؛ کسی که بی نام و نشان کار انجام می‌داد.
کد خبر: ۹۰۶۷۵۱۹
|
۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹

فرهنگ شهید «همدانی» فرهنگ مجاهد راه خدا و بر اساس قرآن و اهل بیت(ع) بود/ ضعف ما در حوزه اقتصادی ناکارآمدی و ضعف مدیریتی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر محمدباقر قالیباف در سومین سالگرد قافله سالار شهدای مدافع حرم سرلشگر پاسدار شهید «حاج حسین همدانی» در حسینیه امام خمینی(ره)، ضمن تسلیت آغاز ماه صفر و اربعین حسینی، اظهار داشت: بدون شک غرض از جمع شدن در سایه و نام شهدا این است که ما راه و مسیر شهدا و مسیر انقلاب و صراط مستقیم را بشناسیم.

وی با بیان اینکه همین شهدا همچون شهید «همدانی» چراغ راه ما هستند، گفت: یکی از توفیقات شهید «همدانی» این بود که از قبل از انقلاب تا آخرین روز حیاتش برای این انقلاب، مردم و برای ایران اسلامی صادقانه و مخلصانه و بی‌نام و نشان زحمت کشید و لحظه‌ای آرام و قرار نداشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص ویژگی‌های این شهید بزرگوار ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های شهید «همدانی» این بود که همیشه خود را وظیفه‌مند می‌دانست که چه در مسئولیت بود و چه نبود از وظیفه خود و از ارتباط خود با مردم غافل نبود.

وی تصریح کرد: در فراز و نشیب مسئولیت‌ها برایش مهم نبود که چگونه می‌رود و چگونه می‌آید؛ شهید «همدانی» بسیار انسان با محبت و باعاطفه و اهل گذشتی بود.

قالیباف خاطرنشان کرد: شهید «همدانی» فردی مقاوم بود و در لحظات سخت جنگ مردانه می‌ایستاد و مظلومیت خاصی داشت و به خاطر روحیه بسیار جوانمردانه و اسلامی و آن روحیه‌ای که بیشتر به دنبال جذب افراد بود تا دفع آنها، خیلی وقت‌ها زخم زبان می‌شنید.

وی گفت: شهید «همدانی» به تمام معنا با محبت و با گذشت بود و در جریانات سال 88 این شهید بزرگوار بود که زحماتی می‌کشید و وقتی با افرادی که ناآگاهانه در این فتنه بودند روبرو می‌شد مثل فرزندان خود با آنها صحبت می‌کرد.

* دستاوردهای شهدای ما دستاوردهای مبارزه در راه خدا و گام برداشتن در راه خداست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه یادآور شد: این شهید بزرگوار در هر عرصه‌ای که بود و در هر کاری که احساس می‌کرد که می‌تواند به مردم خدمت کند از آبروی خود می‌گذشت و آن کار را انجام می‌داد.

وی ادامه داد: در حقیقت فرهنگ شهید «همدانی» که از خود به جا گذاشت، فرهنگ مجاهد راه خدا و براساس قرآن و اهل بیت(ع) بود؛ کسی که بی نام و نشان کار انجام می‌داد؛ وقتی انسانی اینگونه زندگی کند خداوند بعد از این همه تلاش، اینگونه عاقبت به خیرش می‌کند و به شهادت می‌رسد و اینگونه نه شهید ملی بلکه شهید بین المللی می‌شود و برای همیشه تاریخ جاودانه می‌شود.

وی بیان داشت: همین روحیه و فرهنگ مجاهدت، شهادت و مبارزه است که ما را از روزهای سختی که در خرمشهر بود و خرمشهر به تلخی سقوط کرد، گذر داد.

قالیباف ابراز داشت: امروز با افتخار می‌گوئیم دستاوردهای شهدای ما دستاوردهای مبارزه در راه خدا و گام برداشتن در راه خداست و ما معتقد به سنت‌های الهی هستیم و امروز امنیت در کشور ما برقرار است؛ افتخار ما این است که در حوزه صنایع نظامی بسیار پیشرفت کردیم و این‌ها دستاورد مظلومیت و خون شهدا است.

وی به اهداف آمریکا و اسرائیل اشاره کرد و گفت: همه اهداف آمریکا و اسرائیل این بود که انقلاب و نظام اسلامی را از بین ببرد و با هزاران توطئه‌ای که اتفاق می‌افتاد، می‌خواستند مملکت ما را از بین ببرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: امروز روحیه مبارزه با ظالم و استکبار از شبه قاره هند تا مدیترانه به برکت انقلاب اسلامی و به لطف خدا و به برکت خون شهدا چه در اهل سنت و چه در شیعه در مبارزه با ظلم را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه عظمت ما از خون شهداست،  تصریح کرد: این عظمت در دل خون شهداست که وقتی دشمنان می‌خواهند کشور ما را تصرف کنند اما قادر نیستند.

*دشمنان می‌خواهند باورهای انقلاب و جوانان ما را نسبت به انقلاب تضعیف کنند

قالیباف گفت: اگر امروز مردم یمن و فلسطین اینگونه مبارزه می‌کنند این عظمت و قدرت مسلمین را می‌بینیم همه به برکت مجاهدت و فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) و زحمات و مجاهدت‌های آزادگان و شهدا است.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز در همه مسائل اقتصادی و در جنگ اقتصادی که دشمن ایجاد کرده از داخل کشور دچار مشکل و فشار هستیم و اینک در چهلمین سال انقلاب دشمن اولویت خود را در عرصه اقتصادی گذاشته و تشخیص آن این است که ضعف ما در اینجا است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این ضعف در حوزه اقتصادی با این فشار اقتصادی و جنگ روانی که درست کرده‌اند در حقیقت می خواهند باورهای انقلاب و جوانان ما را نسبت به انقلاب تضعیف کنند؛ مشکلات ما در دهه 60 از این هم بیشتر بود اما استقامت کردیم.

وی ابراز داشت: امروز دشمن آمده دقیقاً مستضعفین، آن بخشی که از مدافعین جدی انقلاب در جامعه هستند را هدف قرار داده چراکه این انقلاب به تعبیر امام خمینی(ره) انقلاب مستضعفین و پابرهنگان است.

قالیباف گفت: بیشترین زحمت و بیشترین هزینه را چه در حوزه جانی و حضور و خون دادن و چه در عرصه مادی، بی توقع ترین افراد جامعه مستضعفین هستند و این افراد بیشتر تحت فشار اقتصادی قرار می‌گیرند.

وی در خصوص ضعف در حوزه اقتصادی افزود: امروز ضعف ما در حوزه اقتصادی ناکارآمدی و ضعف مدیریتی است و دلیل آن این است، زمانی که درآمد کشور پنج برابر افزایش یافت ما باز هم مشکل اقتصادی داشتیم و این نشان می‌دهد که مشکل ما به وضوح در حوزه مدیریتی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بیان داشت: امروز درست است که تحریم مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است اما با این تحریم می‌توانیم به موفقیت برسیم.

* امروز مجاهدت ما ادامه راه شهدا و امام(ره) و خدمت به کشور است

وی در خصوص نقدینگی خاطرنشان کرد: نقدینگی که در اختیار بانک‌ها است عملاً درصد بسیار کمی از مردم از این نقدینگی استفاده می‌کنند، این گرانی به مردم به خصوص قشر مستضعف فشار وارد می‌آورد.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه امروز اگر ما به مردم مستضعف کمک نکنیم کانون خانواده‌ها فرو خواهد ریخت، ابراز داشت: این انقلاب با این عظمت و با این همه پیشرفت و با این همه دشمن در این چالش اقتصادی اگر نتوانیم این مشکل را حل و فصل کنیم آسیب می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت حل و فصل مشکلات مردم با دولت است که قادر است این کار را انجام دهد به شرط اینکه درست تصمیم بگیرد و انجام دهد، افزود: امروز همه قوای سه گانه برای انجام کار گام برمی‌دارند و همه ما مکلف هستیم به دولت کمک کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما سیاسیون حاضر هستیم در موضوع اقتصادی و مشکلات مردم هر کمکی را انجام دهیم و توقع ما و مردم این است که دولت در این مسیر محکم‌تر از گذشته به میدان بیاید.

قالیباف با بیان اینکه امروز مجاهدت ما ادامه راه شهدا و امام(ره) است و خدمت به کشور گفت: عزت به ایران و خدمت به مردم همین است که بایستیم و این ناکارآمدی‌ها را حل و فصل کنیم و ملت و جوانان خود را امیدوار کنیم و راه را در عرصه مدیریتی کشور باز کنیم.

وی یادآور شد: در دوران جنگ این جوانان ما بودند که جنگ را اداره می‌کردند اما امروز ما اصلا این فرصت را در اختیار جوانان قرار نمی‌دهیم و آنها گله‌مند هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسیر انقلاب هر روز متفاوت است، خاطرنشان کرد: امروز جنگ ما جبهه اقتصادی است که همه با هم حرکت کنیم و پیش برویم اما به فضل الهی اگر در این مسیر همچون گذشته پربار و پرتحرک حرکت کنیم می‌توانیم از این طریق راه شهدا را تحت بیانات رهبری پیش ببریم تا مدیون شهدا نباشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار