خبرهای داغ:
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اربعین به دنبال انتقال تفکر اسلام حقیقی به جهانیان است، گفت: دشمن مدتی است که زائران اربعین ایران را هدف گرفته و برخی نیز در داخل با آن‌ها هماهنگ شده‌اند تا به اربعین حسینی که نماد وحدت میان دو امت است ضربه بزنند.
کد خبر: ۹۰۶۷۴۹۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۹
اربعین به دنبال انتقال تفکر اسلام حقیقی به جهانیان است/درخواست متخصصان غربی برای بررسی حرکت اربعین
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جواد مروی چهارشنبه شب در نهمین مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با عنوان «اربعین، نماد وحدت و عزت اسلامی» در سالن جلسات ساختمان جامعه مدرسین برگزار شد، با بیان اینکه مکتب تشیع مکتب عقلانیت است نه مکتب افراط و تفریط، اظهار کرد: با این وجود این مکتب تاکید بسیاری نسبت به احیای واقعه عاشورا و یاد جریانات کربلا دارد چراکه مکتب تشیع به دنبال احیای کرامت انسانی و ارزش‌های سیاسی، اخلاقی و اجتماعی اسلام است که تبلور همه آن‌ها در حادثه عاشوراست و اگر این حادثه زنده بماند همه اخلاق، کرامات و تفکر اسلامی زنده خواهد ماند.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) قلوب عاقلان و عارفان دنیا را تصرف کرده‌اند، اضافه کرد: نه فقط شیعیان و مسلمان بلکه مسیحیان، زرتشتی‌ها و پیروان بسیاری از مذاهب دیگر برای واقعه کربلا گریه و عزاداری کرده‌اند به همین علت می‌توانیم بگوییم که واقعه کربلا عامل وحدت است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: اربعین حسینی با حضور گسترده ایرانی‌ها، عراقی‌ها و شیعیان کشور‌های مختلف در کنار یکدیگر، به نماد بزرگی برای جذب دل‌ها به مکتب امام حسین (ع) تبدیل شده است، حادثه عاشورا بزرگترین پیروزی را در عصر حاضر برای تشیع در دنیا به ارمغان آورده است که سال‌ها باید بگذرد تا تحلیل‌گران این فتح‌الفتوح تشیع که زیر پرچم امام حسین (ع) در این قرن رقم خورده است را تحلیل کند.

وی یادآور شد: سلفی تکفیری با یک عقبه صد ساله و همه امکاناتی که نهاد‌های فکری، غربی و عربی برای آن‌ها فراهم کرده بودند، حرکت خود را از چند سال گذشته آغاز کردند و توانستند به اهداف مختلفی برسند، اما در نهایت نتوانستند مقابل وحدت شیعیان و مسلمانان ایستادگی کنند.

مروی با بیان اینکه بر اساس تحلیل‌گران غربی غلبه بر حاکمیت داعش در منطقه نزدیک به ۳۰ سال زمان نیاز داشته است، عنوان کرد: تفکر شیعی و انقلابی موجب شد که طی مدت کوتاهی بتوانیم داعش را از پا دربیاریم.

وی با اشاره به اینکه حرکت اربعین به‌عنوان نمادی بزرگ انتقال دهنده تفکر اسلام حقیقی به دنیاست، مطرح کرد: دشمنان با هجمه‌های رسانه‌ای خود تلاش می‌کردند تا حرکت اربعین فقط در کشور عراق باقی بماند و منعکس نشود، اما تحلیل‌گران خودشان مورد توجه بزرگی این حرکت شدند و به تحلیل پرداختند؛ امروزه در برخی از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برخی متخصصان پیشنهاد داده‌اند که حرکت عظیم اربعین در قالب یک واحد درسی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه قم از اربعین به عنوان نماد ایثار و ازخودگذشتی نام برد و خاطرنشان کرد: با گسترش تحلیل‌های مثبت از اربعین حسینی حرکت‌های دشمن برای ضربه‌زدن به حماسه اربعین نیز توسعه یافته است.

وی با بیان اینکه اربعین به دنبال انتقال تفکر اسلام حقیقی به جهانیان است، اضافه کرد: دشمن مدتی است که زائران اربعین ایران را هدف گرفته و برخی نیز در داخل با او هماهنگ شده‌اند تا به اربعین حسینی که نماد وحدت میان دو امت است ضربه بزنند.

مروی ادامه داد: دشمن به خوبی می‌داند که حوزه‌های علمیه قم و نجف و مردم عراق و ایران عناصر اصلی حرکت اربعین حسینی هستند به همین علت به دنبال ایجاد اختلاف میان این عناصر است و در این راستا شبهه‌افکنی‌های مختلفی را دنبال کرده و ما به هر میزانی که می‌توانیم باید به دنبال مقابله با این شبهات باشیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: معاون وزیر کشاورزی مصاحبه‌ای کرده و از تاکید رهبری نسبت به رفع مشکل کمبود آب در مناطق سیستان و بلوچستان سخن به میان آورده است؛ اکنون دشمن این مصاحبه را مبنا قرار داده و با انجام تحریفات خود در میان مردم عراقی این موضوع را مطرح کرده که رهبر ایران دستور داده است که آب‌های منتهی به عراق را ببندند تا آب به مردم این کشور نرسد.
ارسال نظرات